/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Tvangsfjerne barn ved sammenflytning
Fra : soyeljefe
Vist : 980 gange
200 point
Dato : 21-05-12 13:37

Hej,
Jeg skriver på vegne af en veninde, som er flyttet sammen med en mand, der har fået tvangsfjernet et barn ved fødslen. Veninden har selv et barn, som hun har forældremyndighed over. Dog er hun ofte til møder ved statsamtet (eller hvad det nu hedder) for, at få snakket om situationen. Jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes sådan noget foregår. Men anyway, hun er bange for, at hvis den biologiske far roder i min venindes kærestes fortid og finder ud af, at ham og ekskonen har fået fjernet et barn ved fødslen, at det kan gøre at hun mister sit eget barn.

Er der nogen der kan gennemskue den, nogen ved hvad konsekvenserne kan være.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-05-12 13:50

Muligheden er der. Hvis manden tidligere har været voldlig eller narko m.m., så er der en mulighed for at kommunen fjerner barnet. Lad dog din veninde tage en snak med en chef ved kommunen og høre hvad de siger. Hun skal nævne hvad kæresten tidligere har været i gennem.

vic200

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-12 15:27

Din veninde behøver ikke bekymre sig...desværre.

Hvis altså hun ingen skrupler eller bekymringer har over at indlade sig og sit barn med en mand der tidligere er dømt uegnet forælder.

Hvis kommuner, statsamter o.s.v. gjorde noget ud af at følge op på sådanne menensker, så var der faktisk flere børn der stadig ville være i live..i stedet for at være døde, af vold fra tidligere dømte personer/eller personer uegnede som forældre, som mødrene til børnene flytter sammen med

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 21-05-12 15:30

...Det er desværre også sådan noget vi tænker på. Grunden til, at jeg overhovedet spørger er fordi vi (vi er nogen der er bekymrede) leder efter et rigtig tungvejende argument for, at hun skal forlade ham. Både for hendes egen og barnets sikkerhed.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 21-05-12 16:19

Hej soyeljefe.
Du skriver på vegne af en veninde, som er flyttet sammen med en mand,
som du og andre er bekymrede for, at han er et dårligt VALG, fra din venindes side.

Som jeg ser det er det et VALG, som din veninde har truffet, ud fra hendes egen BAGGRUND!

Og det er da muligt, at I kan ”hjælpe” hende ud af denne ENE situation,
men det vil, efter mine mange års livserfaring, UDELUKKENDE resultere i en kortsigtet Hovsaløsning!

Og det er jo meget almindeligt med disse kortsigtede Hovsaløsninger i vores kultur,
hvor man totalt undlader, at tage hensyn til de forhold, som der virkelig skal ændres på,
for at opnå langtidsholdbare samfundsforbedringer, som altid vil medfører Ægte Hjælp,
til det enkelte menneske, og til samfundet som helhed.

Så mit råd er:
Gå frem efter den eneste rigtige måde at løse problemer på, som blandt andet går ud på:
Analyse af grundproblemet + motivation af din veninde til at bearbejde sin fortid + støtte hende
til at holde fast i det påbegyndte arbejde + følge op på hvad der videre sker i hendes arbejdsforløb.

Med venlig hilsen og god arbejdslyst!
DkwM327.

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 200 point
Dato : 21-05-12 21:09

Ret mig hvis jeg tager fejl, I det første indlæg er du bekymret for om din veninde kan få fjernet barnet og i det næste indlæg at du ikke ønsker hun skal flytte sammen med manden da du er bange for hvordan det skal gå med barnet og din veninde.

1. Hun kan ikke få fjernet et barn, hvis HUN er en ansvarlig forældre. og sørger for at barnet trives i dagligdagen.

Har manden en fortid som pædofil eller andet der gør at hun ikke kan hindre ham i at barnet mistrives, kan konnuen gå ind i deres familie forhold og begynde at tale med hende om en frivillig anbringelse enten i pleje, børnehjem (som i dag ikke er slemt/farligt) eller kost- og eller efterskole. De fleste anbrigenelser i dag er frivillige. (Nogen kalder så magen af dem for frivillig tvang og hvis mange af dem gå helt i mod komunnen, så skrider de til tvang).

Nu er det meget usædvanligt at barnet kommer væk fra fødselsen, det tyder på som tidliger nævnt nako eller andet afhængigheds forhold og det er både mor og far der har været det ellers havde den anden jo fået barnet i dag.

Vil barn og mor trives hos manden er der ingen grund til bekymring, og hvis man beder komunnen og hjælp er de villige til at gå langt for at barnet kan blive bodeden og famillien få den hjælp der skal til i form af samtaler og evt aflastnings familie med fast interval hvis barnet ikke har en far det er hos med jævne mellemrum. Men det lyder til at hun har bedt om hjælp siden hun ofte mødes med kommunen.

2. I det andet indlæg lyder det til at du er bange for at mor og barn vil mistrives hos manden og har du en konkret mistanke f.esk han slå, sulter eller at barnet ikke kommer i skole fordi familien ikke magter det er der ikke så meget at rafle om, den konkrete mistanke SKAL du under rette komunnen om NU.

(I min verden er den person, som er normalt begavet og med et minium af overskud den, der gør barnet mest ond ved at tie, end en persom uden oversku og uden evne til at have et barn og derfor gør det fortræd forsætteligt eller ej).

Under alle omstædigheder er dette ikke noget du skal stå alene med tal med en fælles ven eller henvendig komunnes, åbne anonyme rådgivning og læg alle kort på bordet, uden at nævne navne i første omgang, er de bekymeret nævn hvem det er, kan de ikke se nogen grund til at være bekymeret, har du heldigvis heller ikke grund til at være det. Husk at nævne alle de små detaæjer som du har undladt her, f,esk hvad det er der bekymmer dig omkring at barnet vil mistrives i familien.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 23:03

Hvad er der NU GALT med at 2 mennesker finder sammen
uden at ALLE andre skal blande sig i både det ene og andet......?

JEG SPØRGER BARE.

Kan ikke SE at der er NÆVNT noget om Politi anmeldelser eller på anden MÅDE VOLD
MEN - bare at en stakkels mand ikke må have omgang med sin Familie
om der har været VOLD mellem mennesker DER
skal da vel ikke skade en NY-startet familie - ved at ANDRE skal stikke SNOTTEN
ind og skade et MÅSKE godt og KÆRLIGT forhold = forhåbentligt........
--
At BEGGE forældre-par??? åbentbart har problemer = med børn
er en helt anden sag, som intet har med 'kærlighed og parforhold at gøre'
Men igen ser man MISFORSTÅET indblanding i BÅDE det ene og andet.
Hold jer VÆK fra det par og lad dem dog prøve at få deres LIV til at virke.

Tror på den ene side, at DU ikke kan lide personen, og ser ham VÆK.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 23:09

Har før set 'disse' par forhold blive SMADRET af det offentlige og såkaldte med?mennesker
Og kan KUN sige, det er mangel på offentlig EFTERSYN DER SVIGTER
De personer** de er / kan være det mest kærlige over for andre + deres børn,
som til tider kan gå uden vådt eller tørt en hel dag _____ MEN
de forstår bare ikke BEDRE.......
Og skal vi så skride ind for DET, hvis du ser børn med omsorgs-svigt
så SE EN ANDEN VEJ...
Man kan ikke gøre det bedre end man er opdraget til ?/ IQ

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 23:12

Citat
Og skal vi så skride ind for DET, hvis du ser børn med omsorgs-svigt
så SE EN ANDEN VEJ...

Hos rige mennesker - der har ALT
Hvad så - de kommer IKKE i NÆRHEDEN af det OFFENTLIGE
Smutter = skulle bare lige have luftet UD.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 23:13

Citat
en mand, der har fået tvangsfjernet et barn ved fødslen.

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 23-05-12 15:00

Tak for alle besvarelserne

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 24-05-12 09:39

Jeg har fået tvangsfjernet et barn da han var 1½ år - han er nu 12 år. Jeg har ALDRIG skulle stå til regnskab overfor noget/nogen de sidste 10½ år. Har jo boet sammen med, et par stykker - både med og uden børn - og dem med børn har ikke haft problemer med hverken xkoner eller systemet.
Hvis mit tilfælde nu havde været vold, misburg eller andet voldsomt - så skulle der nok tjekkes efter - men ellers kan der altså ikke ske noget.

Kvinde på 35 år.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 03-08-13 16:32

Det er ganske vist lidt sent at give en kommentar, men jeg gør det nu alligevel, bare fordi det er et godt emne.

Hvis du er bekymret, hvilket jeg sagtens kan sætte mig ind i, så er det allerbedste at tage den bekymring på sig og fortælle din veninde hvordan du har det.

Hvem vil ikke blive glad for at ens nære venner og familie, tager sine følelser og bekymringer for en på sig og åbent giver udtryk for dem. Det er jo kærlige følelser der kommer til udtryk i disse bekymringer. Ligegyldighed kommer til udtryk ved at lade som ingenting, (ikke at det er det samme som en reel ligegyldighed) og veninden vil så ikke opleve at hun er værd at bekymre sig om.

Noget andet er om hun vil tage imod disse velmenende følelser og bekymringer, og agere som du allerhelst ville have. Så det er vigtigt at du gør op med din egen indstilling til hvad du vil have ud af det. Er det stadig en person du vil holde af hvis hun holder fast i sine kærlige følelser for denne mand? Vil du være der hvis det går som du forestiller dig, at manden er en værre sjuft? Vil du være der hvis ikke det går som du forestiller dig.

Det lyder som om der allerede er opmærksomhed på hvordan veninden har det og klare sin hverdag, så hvor meget vil du sætte ind på at få hende til at droppe sin ven? Og vil det være kærligt at sætte for meget ind på det?

Man får ikke fjernet sit barn fordi man kender et menneske der tidligere har misrøgtet børn eller har haft problemer med alkohol eller stoffer, børn bliver fjernet hvis de misrygtes eller mistrives pba overgreb.