/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Slettet billeder fra SD kort. Genfinde?
Fra : adt222
Vist : 862 gange
20 point
Dato : 20-05-12 22:41

Hvordan genfinder jeg slettede filer fra mit SD kort?

Har hentet 3 forskellige programmer, men de vil ikke finde alle billeder. Ved med sikkerhed at der min. er 300 billeder, men kun omkring 100 billeder er fundet.

Håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-05-12 22:45

Citat
Har hentet 3 forskellige programmer

Hvilke programmer? For nu ikke at anbefale de samme programmer som du har prøvet!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-12 22:51

Hvis du efter sletningen har brugt kortet og overskrevet nogen af dataene. Så er de væk for bestandig.

Det der sker ved almindelig sletning er ikke at man fjerner data, men frigiver den plads de ligger på , så nye data kan skrives på samme sted. Så længe billeddata ikke er overskrevet, kan de "samles op igen" ved et af de mange restore programmer.
Men billeder på en plads, som er genbrugt, er væk for altid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-12 22:54

Hvis ikke du har brugt kortet siden sletning og taget billeder ovenpå dem som er slettede, så er Recuva noget af det bedste som findes, hos mig blev alle slettede billeder fundet på et kort som var formateret ved et uheld: http://www.piriform.com/recuva

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-12 22:56

Hvis du har taget billeder efter at du har slettet noget, så er det som transor skriver, meget sandsynlig at billederne er tabt eller der skal en professionel ind for at gendanne, det er meget dyrt så du bør overveje om du kan overleve uden de slettede billeder

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 20-05-12 23:20

Har du prøvet dette fantastiske program

http://tips.bsjh.dk/recovery/

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 20-05-12 23:47

Med langt de fleste kort, følger der en genvej til gendannelse med, jeg bruger Scandisk og har et godt program til, at gendanne mine billeder. Så hvis du ikke kan bruge det program som o.v.n har sendt til dig, så syntes jeg, at du skal skynde dig ned og købe et nyt kort i samme fabrikat, og se alle de papir, der følger med, godt igennem.

Jeg har flere kort, for når så jeg har taget X antal billeder på hver kort, så skifter jeg kort, for ikke og miste alle mine billeder, hvis jeg skal være så uheldig, at miste nogle billeder. Plus, skulle kortet nu ske og være ødelagt, så har jeg flere kort, så jeg aldrig kommer tom hændet hjem.

Kommentar
Fra : adt222

Dato : 21-05-12 16:41

Har prøvet følgende programmer:

PC inspector file recovery.

Photo Rescue PC

Recuva.

Har ikke taget billeder siden jeg kom til at slette.

Og har et SanDisk kort, men det er vel det du mener GramPro??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-12 17:48

Prøv at se hvordan det gøres ved at følge Olesen-50 link her http://kandu.dk/spg162145.aspx#1862583