/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlkode 1158
Fra : marcussen1
Vist : 852 gange
300 point
Dato : 20-05-12 15:51

Jeg forsøger at instal prøveversionen af Nero 11. Den siger "code 1158", og det er både på en pc med Win 7 og Vista.
Er der nogen, der har et godt svar?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-12 15:59

Error 1158
This error occurs when Nero 11 installation is starting after a reboot, but it can’t find it’s installation files which were extracted before the reboot.

This can happen when there’s a cleaning process / utility, which is scheduled to delete temporary files at any log off or log on.

Run again Nero 11 installation after this error and it’ll probably won’t need another reboot, so the installation will run fine.

If the installation will require another reboot, which is not likely, temporarily disable the scheduled cleaning process / utility

Kilde:
http://www.downz.net/nero-11-lite-installer-1-9-nero-11-products-direct-links.html

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 20-05-12 17:09

Klaudi.....
Tak for dit link, jeg kan dog ikke rigtig finde ud af gøre brug af det.
I mellemtiden har jeg med succes installeret Nero 11 på XP Pro, jeg ved ikke om det siger noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-12 17:34

Hjælper det med en oversættelse?

Denne fejl kan opstå, når Nero 11 installationen starter efter en genstart, så kan det ikke finde de installationsfiler, som blev udpakket før genstart.

Dette kan ske, når der er en rensningsproces / værktøj, er planlagt til at slette midlertidige filer efter log af eller log på.

Kør Nero 11 installation igen efter denne fejl, og det vil sandsynligvis ikke få brug for endnu en genstart, så burde installationen køre fint.

Hvis installationen kræver endnu en genstart, hvilket ikke er sandsynligt, deaktivere midlertidigt den planlagte renseproces / værktøj.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-05-12 17:35

Forresten har du prøvet at køre setup filen ved at højreklikke og vælge "Kør som Administrator..."?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 20-05-12 18:08

Den engelske tekst forstod godtnok, men tak alligevel.
Mht 'kør administrator' melder den: Installetionen mislykket. Jeg prøvede 2 gange, det blev ikke bedre.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-05-12 18:17

http://forum.my.nero.com/index.php?showtopic=12579

ATI Catalyst Control Center
Firewall & Antivirus
BAD download
OLD InstallShield

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-05-12 07:35

Der er ikke noget, der har hjulpet, så jeg slutter her.
Tak for de forskellige forslag.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-12 10:34

Hvis du kører med multi boot - flere systemer på samme disk
kan det være derfor.
I så tilfælde bør du selv manuelt vælge hvor du vil lægge installationes filerne
istedet for bare at lade systemet gøre det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-05-12 16:05

Prøv at slå dit antivirus fra imens du installere, træk evt dit netværkstik ud imens!