/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ingen signalstyrke til tv2 Norddjursland
Fra : nord47
Vist : 893 gange
200 point
Dato : 20-05-12 07:51

Jeg har fået ny antenne,(problemknuser siger tvforhandler) har prøvet ny antenneledning + forstærker,signalet springer fra 35 til 85 hele tiden,(biled fryser,pixelere)uden forstærker intet signal,hvad kan være problemet ??
Jeg har et modul+kort BOXER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-12 07:58

Citat
Jeg har fået ny antenne

Og hvad er det så for en "fætter"

Taler vi stueantenne eller hvad....

Der skal flere oplysninger til.

Du bor måske et sted hvor signalet blot ikke er bedre eller antennen skal flyttes...

Generelt bør der slet ikke bruges forstærker - den ødelægger mere end den gavner....

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 20-05-12 08:07

Hi Refi
Forhandler kalder den krokodille antenne (udendørs) han satte forstærker på ved besøg, alle de andre kanaler står skarpe,hvis du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-05-12 08:12

1 hvilken tv har er det digital
2 er det tag antenne eller stue
3er der samlinger på kablet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-12 08:14

Det tyder så blot på at det er en forkert antennekanal du bruger til TV2.....

Den ligger sikkert mere end 1 sted.....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-05-12 08:14

Er antennen udskiftet fra en gammel til en ny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-12 08:19

Er det den øverste på dette link er det nok blot lidt extra justering der kræves.....
http://www.boxertv.dk/kundeservice/Udstyr/antenner/

Forstærker ødelægger mere end den gavner....

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 20-05-12 08:21

Ja,nyt philips fladskærm
Ingen samlinger
Fik et 75 ohm antennekabel af forhandler med antenne,har også prøvet andet kabel.
Uden forstærker 0 til 20 i signalstyrke

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 20-05-12 08:26

Ja, Refi det er den øverste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-12 08:31

Citat
han satte forstærker på ved besøg

Hvis det er den gitterantenne forstår jeg ikke helt at en "fagmand" sætter forstærker på

mpeg4 signalet er så kraftigt at den skader mere end den gavner med mindre det er fordi der "fanges" fra en forkert sender......

Hvordan var modtageforholdene tidligere (det gamle signal) ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-12 08:31

Citat
han satte forstærker på ved besøg

Hvis det er den gitterantenne forstår jeg ikke helt at en "fagmand" sætter forstærker på

mpeg4 signalet er så kraftigt at den skader mere end den gavner med mindre det er fordi der "fanges" fra en forkert sender......

Hvordan var modtageforholdene tidligere (det gamle signal) ?????

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-05-12 08:45

Vi camperer på Norddjyrsland. Sont 26" MPEG2 med en Boxer HDD ooptager til at modtege MPEG4.
Har købt en "pindantenne" hos jem&Fix til 249 kr. og har perfekt modtagelse. Der følger oven i købet en forstårker med, som jeg bruge. Vores signaler ligger lige omkring 95 til 100, og vi har MEGET sjældent en firkant på skærmen.Antenne er retningsbestemt til Nibesenderes.
DR var herude for et par år siden og måle, da vi havde dårlige modtagerforhold. Signalet var tip top, men den rundstråle antenne jeg brugte var ikke til noget, da den også tog "støj" ind.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 20-05-12 08:52

Hvordan var modtageforholdene tidligere (det gamle signal) ?????

Det var OK

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 20-05-12 08:56

Alka, det er også Nibe senderen jeg tager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-12 08:59

Citat
Hvordan var modtageforholdene tidligere (det gamle signal) ?????

Det var OK

Så er en forstærker endnu mere uforståelig

Få lige en anden til at justere den antenne ordentligt ( UDEN forstærker).... Det kan vist ikke være andre steder fejlen ligger....