/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lauerbær buske
Fra : mdo
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 19-05-12 14:01

Vi har en masse lauerbær buske rundt om terrassen men de er meget
medtaget efter vinteren... Derfor vil vi gerne fjerne dem men de er ikke lige til at
grave op. Er der nogen som ved om de dør hvis man skærer dem godt ned
under jordniveau og dækker dem til med jord ? Eller er der andre bud på
at komme af med planterne på uden at grave ? ??

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-05-12 14:13

Lidt Roundup plejer jo at være en probat løsning...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-12 14:48

Skærer dem af så langt under jorden det kan la' sig gøre, læg sort plastik over og så jord på...
eller
møder op på Jobcentret mandag morgen og får et par arbejdsløse til at grave lortet op!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-12 15:05

Det er næppe Laurbær. Den hører hjemme under mere sydlige himmelstrøg og tåler ikke dansk vinter. På Chrisiansø findes dog et laurbærtræ, som takket være øklimaet klarer vinteren.

Herhjemme er kirsebærlauerbær de sidste år blevet populære.
De findes i et antal varianter, mere eller mindre hårdføre.
Det er sikkert sådan nogle I har.

De kan skæred noget tilbage, og kommer så med friske nye pæne skud.

Opgravning burde være ret enkelt med en god spade.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-05-12 15:43

Hvis I graver alle de rødder over, som er tættere på overfladen end 10 cm (skarpsleben spade)og dækker til igen, så ser I nok ikke mere til bæsterne.
vh
pbp

Enig med transor: Det er næppe laurbær, snarere laurbærkirsebær.

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 19-05-12 15:53

Hvorfor en i helvede er man nu blevet blacklistet for at svarer på et spørgsmål?