/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Konserves/dåse tun engros
Fra : Shilver
Vist : 1008 gange
20 point
Dato : 18-05-12 01:50

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der var et sted man kunne købe dåsetun i store mængder? Jeg spiser en del tun og vil gerne købe en 100-200 dåser.

Med venlig hilsen
Mads Björck

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-05-12 07:25

Metro, inco
Der fåes de i de mængder og i forskellige størrelser 2 kg Eks

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-05-12 07:28

Kan også bare gå i Føtex og spørge på en pris hvis du køber 100-200 dåser hvad skal du så betale husk at snakke med "købmanden"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-05-12 10:09

Spar lidt på det, de bevidste fiskere gør et stort nummer ud af kun at fange de store så den lidt truede bestand kan bibeholdes.
Og når det er store fisk er de gamle og har ophobet tungmetaller i kødet, jeg læste for et par år siden at man kun bør spise 2 dåser om ugen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-05-12 10:27

Citat
Og når det er store fisk er de gamle og har ophobet tungmetaller i kødet, jeg læste for et par år siden at man kun bør spise 2 dåser om ugen.

FISK er SUNDT

Jeg ville nu også passe på med så stor indtagelse.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-12 11:07

Citat
FISK er SUNDT
[Av]

Men dyrt

For at vende tilbage til spørgsmålet køber jeg tun i dåse til 7,95 i Superspar ........ gul pris.

Men køb ikke deres "gule" makrel i tomat, det er noget dyrt ketchup

Kommentar
Fra : Shilver

Dato : 19-05-12 16:28

Jeg er skam ligeglad med tungmetaller Jeg gider ikke købe den billige tun, det er virkelig lav standard, det skal enten være den gule yellowfin tun fra Rema 1000 eller Glyngøre. Altså LYS tun. Mørkt tun er skidtfisk efter min mening.