/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Numbers: cmd c og cmd v virker ikke
Fra : BerndJ
Vist : 1465 gange
500 point
Dato : 16-05-12 20:00

Har en MacBook Pro med Numbers som regneark. Funktionerne "kopier" - "indsæt" (cmd c - cmd v) virker ikke. Hjælp efterlyses - TAK.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-12 20:06

Virker pågældende genveje i de andre programmer?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-12 20:08

Umiddelbart lyder det til at det er dine markeringer det går galt med.

Tjek lige under "rediger" hvis det punkt findes i din menulinje, at kopier er aktivt, når du forsøger at kopier et eller andet.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-05-12 22:11

Nej - pågældende virker ikke i nogen programmer overhoved. Ja - under Rediger er "sæt ind" og "klip" og "kopier" fremhævet (aktiv) - men de virker ikke ... og har aldrig gjort. Skal funktionen aktiveres et andet sted på Macen?? Jeg har søgt under Systemindstillinger - kunne intet finde.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-12 22:25

Der ligger lidt eksempler på at nogle har haft samme problem med at cpoy and paste ikke virker.

Linker herunder viser at en bruger med fordel har slette chash for herefter at få det til at virker. Hvilket tyder på en begrænsning, der vist ikke her helt kendt.

http://hints.macworld.com/article.php?story=20030110053211939

Jeg fandt dette ved at søge på "MAC copy and paste error" i google.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-05-12 11:11

TAK - det lyder da som en ganske rimelig forklaring. MEN: hvordan tømmer / sletter jeg chash?? - Hvordan kommer jeg videre, rent praktisk (jeg er total novice inden for Mac). - Kan det være en idé at geninstallere alt??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-05-12 14:57

Virker Copy/paste funktionen, hvis du bruger rulle-menuen?

Prøv evt at gå ind i systemindstillinger -> Tatstatur -> Tastaturgenveje

vælg her: "gendan standard"

Ved ikke om det hjælper dig, men det skader jo ikke at forsøge

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-05-12 23:50

Copy/paste funktionen virker heller ikke når jeg bruger rulle-menuen, og heller ikke efter jeg har været i Systemindstillinger og valgt "gendan standard" for Tastaturgenveje - desværre ... .

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-05-12 08:57

Du skriver ikke, hvor længe du har haft din Mac eller om tastaturgenvejene har virket tidligere? Hvis din mac er ny, og du har købt den hos forhandler, så henvend dig evt dér.

Hvis du er sikker på, at det ikke er fordi, du forsøger at kopiere noget, som ikke kan indsættes dét sted, du forsøger, så ville jeg skynde mig at tage en backup og reinstallere alt igen.

Sikkerhedskopiering kan du lave via TimeMachine og en ekstern Harddisk.

Hjælp til installation og andre supportspørgsmål kan du få her:

http://www.apple.com/support/macbookpro/