/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vores nabo chikanerer os
Fra : josephine22
Vist : 2115 gange
95 point
Dato : 15-05-12 12:07

Hej Alle

Ved ikke lige hvad emne dette høre under, så derfor kommer den her.

Jeg skriver herinde i håb om at få nogle gode råd til hvad vi kan gøre ved vores nabo.
Vi er et ung par på 30 som venter vores barn nr. 2 til Juni 2012. Vi købte, hvad vi dengang troede var vores drømmehus i en lille landsby på Falster. Huset er et gammelt bindingsværkshus med en dejlig stor have til, som ville være perfekt til vores børn og hund kunne boltre sig i. Nu er det bare sådan at vi ikke kan få lov til at være i haven i fred. Vi har nemlig en nabokone som chikanerer os på det groveste hver gang vi er udenfor. Hun er en dame på omkring de 50, men opfører sig som en på 10. Lige så snart hun ser os skal hun råbe og skrige af os. Alt hvad vi gør er forkert og alle der kommer på besøg hos os er nogle idioter. Hun beskylder os bl.a for at mishandle vores hund, for at vores 5 årig datter er spærret inde hele tiden, og så er vi bare nogle sociale tabere som som flygter fra problemerne. Hvor hun har disse beskyldninger fra ved jeg ikke.
Hun kan også finde på at hoppe ud foran vores bil når vi kommer kørende og vi møder hende på hendes morgen joggetur. Vi har flere gange været tæt på at køre galt for at udgå hende. Hun har også én gang revet bildøren op og råbt af os.
Vi gør hvad vi kan for at ignorere hende, men det er efterhånden svært og der begynder at tærer på især mig , psykisk. Det skal lige siges at vi ikke er de eneste naboer, som hun chikanerer men også den på den anden side af os. Der er ingen her i landsbyen der snakker med hende, eller hendes mand, og ingen der bryder sig om hende da hun tror hun ejer det hele.
Vi ved ikke hvad vi skal gøre. Politiet kan ikke gøre noget, med mindre vi har en form for beviser på at hun chikanerer os. Men man render jo ikke ligefrem rundt med et videokamera om halsen hele tiden vel?
Hvis vi kunne sælge vores hus var vi flyttet for længe siden. 5 år med dette tyrrani er noget der tærer på én. Og jeg er ved at være bange for at hvis ikke der snart sker noget, så ender det galt.
Håber der er nogen derude der kan kommer med nogle gode råd, for vi ved virkelig snart ikke hvad vi skal gøre og hvem vi skal henvende os til.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-05-12 12:20

Ignorer kælling, hun må sgu da være syg i hovedet.
Og hvis andre har oplevet det samme, så bør myndigheder kunne gribe ind.
Men hvad de kan gøre ved DET, må være usagt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-12 12:41

Køb en hund, som hun bliver bange for,
den rigtige hund vil beskytte jer og forsvare jeres børn.

Men med måde, køb ikke en kamphund, der bider hende, så har I nye problemer...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-05-12 13:35

Brug dit eget råd.

Tag et videokamera med dig når du bevæger dig uden for huset og skaf den dokumentation der er krævet for at myndighederne kan gribe ind.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-12 13:47

Jeg tænker på om det kan komme ind under kommunens ansvar for at skabe trygge forhold for børnene, de bliver i høj grad påvirket.
Hvis I havde en farlig virksomhed som nabo eller det ældste barn en åndsvag pædagog ville kommunen omgående skride ind.

Sådanne sager har desværre tendens til at eskalere indtil der kommer slåskamp eller hærværk, hvorefter alle parter kommer under anklage.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 15-05-12 13:57

Et godt men et psykisk råd, jeg selv har brugt som dørmand, smil og se lige i øjnene men du med dæmpet stemme fortæller at den opførsel vil du ikke have, vis at du har rygrad, næste gang hun fare ud foran bilen ... forsæt, det lyder vildt men det eneste hun prøver er at få dominans over jer og trykke jer psykisk.... men hun ved det sikkert ikke selv for jeg vil tro hun er syg.
Jeg opfordre absolut ikke til vold ved godt det med bilen lyder brutalt men man KAN komme ud for et uheld.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-12 14:05

Saml nogle af hendes fjender, mal nogle store skilte med "Åndssvage kælling" og stil Jer ude på vejen en dags tid.

Tilkald evt. en journalist.

Når man kan mobbe en rockerborg ud af byen på den måde kan det andet også lade sig gøre.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-05-12 15:06

Jeg synes du skulle starte med at samle et par af de naboer du godt kan snakke med, og gå over og snakke med nabokonen og hendes mand. Find ud af hvad det reelt er der foregår, og prøv at se om I ikke kan finde ud af at leve sammen som civiliserede mennesker.

Hvis ikke det virker, er der nok ikke andre udveje end at gå i krig. Forbered dig på at krigen bliver lang og beskidt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-12 16:12

Hvis du ved hvad hendes problem med jer er, skal du finde ud af hvad du selv syntes om det....

Vi bliver aldrig venner med alle, men du har ret til at have livet på din side ar hækken og plankeværket for dig selv. Det rager ikke hende.

Du skal dog sikre dig at du ikke gør ondt være ved at have en "adfærd der med retter kan pisse din nabo af".

Den bedste vej frem hvis hun er til at tale fornuft med er spørgsmål. Med HV ord.
- Hvad skal i ændre på for at hendes adfærd ændres (uanset om du ændre på det eller ej)
- Hvad har i bidraget med der har gjort hende sur (igen uden i er tvunget til at ændre på noget etc.)

Du skal ikke statsepå på at i bliver perlevenner, men finde ud af hvad i begge kan leve med.

Du kan også tage en snak med jeres grundejerforening, hvis i har en sådan.

Hvis damen er "tosset" kan du ikke gøre så meget, men det kan gøre at i kan affinde jeg med noget af dette.

Hvis hun en dag går udforan jeres bil, kan det jo være problemet får en naturlig afslutning.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 16:46

Jeg tror den kone er psykisk syg.

Og jeg tror hun er født og opvokset på Falster.

Jeg har selv boet på Falster, da jeg traf min mand og vi giftede os. Han havde hus på Falster hvor han var født og vokset op.

Jeg blev aldrig accepteret som øbo, jeg blev frosset ud af mange indfødte. Jeg var ikke rigtig indfødt og jeg var bare en sølle tilflytter.

Vi flyttede fra Falster, men ikke på grund af det. Dog vil jeg sige at livet har været meget lettere på Sjælland.

Så henvend dig til kommunen. Konen har brug for hjælp. Vil kommunen ikke hjælpe så snak med din læge om det, det er et lille samfund så alle ved alt om alle. Din læge kan kontakte damens læge. Måske du den vej kan komme med hjælp til konen.

Har du prøvet at snakke med hendes mand? Måske ved han hvad der stikker konen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-12 17:41

Jeg har også boet på en f sydhavsøerne.

Det største problem på Lolland og Falster og generelt i udkantsområder er ensomhed.

Om det skal have en diagnose inden for psykiatrien - skal jeg ikke tage stilling til. Da det mest bunser i sociale relationer eller mangel på samme. (Efter min vurdering)..

Mange problemer løses bedst ved at inviterer hinanden på kaffe og lære hinanden at kende som "ufarlige".

Nogle gange kan et problem løses ved en hilse, æske chokolade eller flaske rødvin etc. Det kræver dog at begge parter er lidt dialog parate.

Hvis hun er tosset - kan jeg berolige med at hun bestemt ikke er den eneste tosse på falster... Men der er altid håb for forandring. Man skal blot finde en vej til forandring...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-05-12 18:06

Citat
Det skal lige siges at vi ikke er de eneste naboer, som hun chikanerer men også den på den anden side af os. Der er ingen her i landsbyen der snakker med hende, eller hendes mand, og ingen der bryder sig om hende da hun tror hun ejer det hele.

Ud fra dette er I ikke de eneste, så I må nok i fællesskab prøve at komme ind på livet af hende og finde ud af hvad der er problemet, og vise at I er åbne for et "venskab" og ikke fjender.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-12 18:12

Citat
ingen der bryder sig om hende da hun tror hun ejer det hele.

Det er ikke let at få et godt forhold til mennesker man ikke bryder sig om. Så måske skal i også tænke på hvad i selv synes der skal til for at man kan have et tåleligt forhold til mennesker "man ikke bryder sig om".

Det er ingen sag at gøre gode gerninger for mennesker man holder af - det er straks svære den anden vej rundt.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-12 18:37

Nu kender jeg efterhånden lidt til udkandts Danmark og hvordan man begår sig:

Min første kone var fra Amager, og der sagde man om nogle naboer:
"De er jo tilflyttere"; de havde kun boet der i 200 år...

Og min nye kone er fra Mors, der spores lidt indavl på de kanter?

Det samme gør sig måske gældende hos mine nye naboer i et teglværks kvarter,
jeg har lige solgt mit hus her i Sønderborg,
når de indfødte møder min nye kone, der ikke kan sønderjysk, kigger de ned i jorden,
men jeg har hurtigt lært at tilpasse mig....

Sidste vinter kunne jeg ikke komme op af bakken med sommerdæk i februar måned,
så blev jeg kendt som ham der ikke kan køre bil,

og når jeg nu møder nogen siger jeg på mit bedste Jysk: A er fra Skals
og så på SønderjysK: De gehe nok, så bliver jeg akcepteret...

Du skal bare hyle som de ulve du er i blandt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 19:44

Dem på Falster tror de er lidt mere end os andre. Bare en tilflytter, ja rend mig. Og jeg taler som de taler på Falster (altså når jeg er der). Men jeg er stadig tilflytter.

Derimod er mine børn ikke tilflyttede, de er født på Nykøbing sygehus og selv om de kun har boet der i 3 år så er de indfødte.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 15-05-12 19:51

- jeg håber da, at det er under din værdighed at begynde at mobbe/chikanere en tilsyneladende psykisk syg kvinde - som nogle her i tråden opfordrer til - så er du jo ikke bedre selv.

I øvrigt er det svært at dømme, før man har talt med begge parter - men sandt er det, at dårlige naboer kan forpeste ens tilværelse.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-05-12 20:03

Benjamin.Hansen er kommet med mange gode råd til hvordan det kan gøres "med det søde".

Men jeg kom i tanker om, at min moster og onkel engang havde en nabo, hvis store hund stod og gøede, så de ikke kunne holde ud, at være på deres terrasse.
En dag var min morbror på besøg, og han har altid "leget" med div. teknik, så han optog nabo-hundens gøen og bagefter afspillede han det, så lyden blev kraftigt forstærket (jeg ved ikke helt hvordan), nabo-hunden blev så bange, at den holdt op med, at gø.

Måske kunne i gøre noget lignende når nabo-konen råber og skriger efter jer.
Citat
Lige så snart hun ser os skal hun råbe og skrige af os.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 15-05-12 20:21

I er alle kommet med en masse gode forslag.

1: Vi HAR prøvet at snakke med både hende og hendes mand. Vi har sågar haft et familiemedlem oppe for at snakke med hende, men uden held. Hun er IKKE til at snakke med, og hendes mand stikker bare halen mellem benene hver gang der er noget og tør ikke se os i øjnene.

2: Jeg er nordjyde, min mand er fra nordsjælland, så vi er begge tilflyttere. Det har hun da også sagt at det er et af hendes problemer nemlig at jeg er jyde. Kan jeg jo ikke gøre så meget ved, og har da heller ikke tænkt mig.

3: Problemet startede kort efter vi var flyttet ind. Vi har nemlig en privat fællesvej som løber igennem vores grund og op til dem. Den har de så hele tiden ment var deres egen private, og parkerer lystigt derpå. Det har vi påtalt dem, i en hvad vi mener venlig tone, om de ikke kunne parkere deres bil oppe hos dem selv, i deres fine carport (som kun blir brugt til traileren iøvrigt). Og siden dengang har hun terroriseret os. Vi har haft kontakt med kommunen mht. til fællesvejen om at få den flyttet eller lavet en ny så vi har hver vores. Vi har så¨gar tilbudt at forære dem jorden til det og betale omkostningerne dertil, men uden held. Og når naboen ikke vil være med til det kan kommunen ikke gøre noget. Siger de ihvertfald.

4: Vi har snakket med vores naboer om det, men det er mest ældre mennesker, som bare gerne vil være i fred og undgå nogle konflikter. Men de kan jo også sagtens da de jo ikke bor klods op ad dem. Dog har vi fået den ene nabo med, og det er også meldt til politiet, men de kan som sagt intet gøre uden beviser. Så skal der direkte vold eller hærværk til. Og så langt har vi altså ikke tænkt os at gå. Selvom det nogen gange kan være fristende.

Allerhelst vil vi bare gerne være i fred og passe vores eget uden den %#%&¤ skal stå og overbeglo eller råbe ad os. Jeg tør ikke engang lade min datter være udenfor når jeg ved naboen er hjemme, i frygt for hvad hun kan finde på at sige. Og kommunen kan ikke hjælpe før vi har beviser på noget. Og jeg har bestemt ikke tænkt mig at udsætte min datter for noget, for at få beviser!

Jeg har fundet ud af hvor deres ene datter bor og har både adresse og tlf.nr på hende. Jeg har overvejet at kontakte hende, men er bare bange for at hun ikke vil tro på os, og måske tror det er os der er syge. For syg det er vi næsten overbevist om at hun er (naboen altså).

Jeg har ikke tænkt mig at synke ned på hendes niveau. Så hellere flygte.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 15-05-12 20:23

Køb en hund, som hun bliver bange for,
den rigtige hund vil beskytte jer og forsvare jeres børn.

Men med måde, køb ikke en kamphund, der bider hende, så har I nye problemer...

Vi har en hund. Og en temmelig stor en endda. Han vejer omkring 50 kg og han HADER dem. Især fordi hun står og driller ham når han er ude i haven. Jeg frygter den dag hvor han får fat i hende. han er ellers normalt verdens sødeste og fredligste hund. Bare ik når hun er i nærheden.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 15-05-12 20:25

Citat
Køb en hund, som hun bliver bange for,
den rigtige hund vil beskytte jer og forsvare jeres børn.

Men med måde, køb ikke en kamphund, der bider hende, så har I nye problemer...

Vi har en hund. Og en temmelig stor en endda. Han vejer omkring 50 kg og han HADER dem. Især fordi hun står og driller ham når han er ude i haven. Jeg frygter den dag hvor han får fat i hende. han er ellers normalt verdens sødeste og fredligste hund. Bare ik når hun er i nærheden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-05-12 20:54

Undskyld at jeg misforstod dette:

>>Hun beskylder os bl.a for at mishandle vores hund

Men ud fra dette:

>Jeg frygter den dag hvor han får fat i hende. han er ellers normalt verdens sødeste og fredligste >hund. Bare ik når hun er i nærheden.

Er jeg sikker på at du roligt kan lade din datter lege i haven, bare hunden er der også...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 21:01

Lån et filmkamera og optag hende. Det kan så vises til kommunen og til politiet. Og til hendes læge.

Men mon ikke hun styrer sig hvis du står med et kamera og filmer hende?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-12 21:48

Der er ikke andet for at du må anmelde det til politiet hver gang. Og på den måde får et tilhold så hun ikke må nærme dig/jer i en radios af 5.m...... Og måske også få lavet et hegn der er højt nok, så hun ikke direkte kan se ind til jer.

Og Ja.... Du må sætte kammeraet rund om halsen til dokumentation... Men eller findes den korte version/proces med et blodtræ.... Især hvis hun trænger ind på jeres egendom...
Men sådan er samfundet/reglerne åbenbart ikke skruet sammen.... Der sker først noget, når den ene part ligge i en blodpøl.....SÅ SKER DER NOGET!.. Men hvad fanden, set i forhold til 5.års helved, havde boldtræet nok set sin rette noget før, for mit vedkommende..... Men så er det godt vi er så forskellige...

Men der er på et tidspunkt hvor bægret flyder over....... Og på din henvendelse lyder det tæt på.

McBobo

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 15-05-12 22:19

Det lyder som om, hun har psykiske problemer.

Og du skriver hun er omkring de 50.

Jeg syntes bare i skal accepterer hende, fordi hvis hun har psykiske problemer, opfører hun sig jo ikke sådan med vilje.

Hvis hun var rask ville hendes opførersel sikkert også være anderledes.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 16-05-12 07:51

Det er nu en mærkelig måde, at udstille lolland Falster på.
Der er helt sikkert lige så mange tosser her, som alle andre steder!!! Problemet er bare når der kommer tilflyttere til (hvilket er herligt), så tror mange, at de er kommet til det vilde vesten, hvor alt er tilladt.
Når man som jeg bor og er opvokset på LF, så skal man være glad for tilflyttere.
Folk fra LF er nemme at komme ind på livet af, hvis man griber det rigrigt an.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 16-05-12 09:36

Citat
Jeg syntes bare i skal accepterer hende, fordi hvis hun har psykiske problemer, opfører hun sig jo ikke sådan med vilje.

Jeg tror ikke der er nogen i verden der ville kunne acceptere sådan en opførsel. Jeg syns selv vi er meget tålmodige mennesker begge to, men den tålmodighed er desværre snart ved at være opbrugt.
Så sent som i går sad hun i næsten en halv time i hendes bil og kiggede ind af vores køkkenvindue, hvor jeg stod og lavede mad. Da jeg gjorde hende opmærksom på at jeg havde set hende, rullede hun vinduet ned og begyndte at råbe en masse, som jeg alligevel ik ku høre. Da jeg gik ind for at hende min mobil for at filme det, skyndte hun sig at køre. Så idag er der kommet et rullegardin op så hun ik kan kigge ind der længere. Og vi overvejere kraftigt at sætte videoovervågning op. Syns bare ikke det kan være rigtigt man ikke kan være i fred i sit eget hus, og at man skal føle sig indespærret pga. en psykisk syg kvinde. Jeg er som sagt gravid i 8. måned og smækfyldt med hormoner, og kan da sagtens mærke hvordan det her påvirker mig psykisk. Men når hverken politi eller kommune vil hjælpe, hvem vil så? Og vi har IKKE tænkt og at skride til vold eller det der ligner.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-12 09:47

Det og også svært at have overskud lige der hvor dit helbred er lige nu.

I rekaltino til konflikter er det fristende at tænke det samme som alle andre, men lyset ligger oft i at tænke nyt.

Jeg ville have fokus på hvordan ser et acceptabelt forhold ud, hvis du finder en god løsning på konflikten ?

Hvis du lader dig hoppe med på vognen med at råbe, true, opsætte video etc, trappres konflikten op. Det var hele problemet omkring Øst og Vesttyskland og Berlinmuren for år tilbage.

Hvis du selv kan sænke din egen frustration og evt agreation til et lavere niveau, kan det være det bliver mere udholdeligt.

Grundlæggende kan hun vel ikke se mere i jeres have end hun allerede har set....
Så på et eller andet tidspunkt er hendes nysgerrighed vel blevet stimuleret.

Det væres der kan ske er at du bliver bange for hende, og det er der vel ikke grund til at være eller ?
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-12 09:49

iteon114

Der findes en del søde og venlige mennesker på Falster og jeg har dejlige venner dernede. Men nogle indfødte er den onde selv. De vil ikke andre. Og ja de findes alle steder.

Josephine,
Det ser ud som om hun ikke kan lide at blive filmet. Har i et kamera for at filme børnene, eller lav et i pap, bare hun tror hun bliver filmet.
Hun ved tilsyneladende at hun opfører sig åndssvagt. Siden hun kører når du henter en telefon.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 16-05-12 10:20

Det skal lige siges at har INTET har i mod folk fra lolland-Falster. Ellers ville jeg jo aldrig være flyttet herned. Og syns her er rigtig skønt og fyldt med en masse søde og dejlig mennesker. Lige bortset fra naboen.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 16-05-12 10:27

Citat
Jeg ville have fokus på hvordan ser et acceptabelt forhold ud, hvis du finder en god løsning på konflikten ?

Hvis du lader dig hoppe med på vognen med at råbe, true, opsætte video etc, trappres konflikten op. Det var hele problemet omkring Øst og Vesttyskland og Berlinmuren for år tilbage.

Hvis du selv kan sænke din egen frustration og evt agreation til et lavere niveau, kan det være det bliver mere udholdeligt.

Grundlæggende kan hun vel ikke se mere i jeres have end hun allerede har set....
Så på et eller andet tidspunkt er hendes nysgerrighed vel blevet stimuleret.

Det væres der kan ske er at du bliver bange for hende, og det er der vel ikke grund til at være eller ?

jeg vil nødigt nedværdige mig på hendes niveau, men når det handler om at beskytte ens børn er jeg villig til at gøre alt! Derfor ender det nok desværre med videoovervågning, så vi kan få beviser på det hun render og foretager sig. Selvom jeg nok er lidt bange for at det bare bliver værre hvis der kommer politi på, ser jeg det snart som den eneste løsning. Ihvertfald indtil vi kan få huset solgt. Men hvem kan sælge noget lige nu? Og da især på Falster?

Hendes nysgerrighed tror jeg aldrig blir stimuleret. Hun kan stoppe op og holde i hendes bil og bare kigge på vi hænger vasketøj op. (hvor spændende er det lige?) Der er INTET der må gå forbi hendes næse. Og det gælder alle de nærmeste naboer, ikke kun os.

Jeg tror aldrig jeg blir bange for hende, men jeg er bange for hvad hun kan finde på. Når han kan finde på at hoppe ud foran en bil, hvad kan hun så ellers ikke finde på? Allermest er jeg bange for hvad hun kan finde på at sige/gøre mod vores datter.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-05-12 10:36

Kommune og politi KAN gøre noget. Men vil altid forsøge at skubbe problemet fra sig.
Jeg bor selv på landet og har en enkelt tåbelig nabo, vi er også flere der har problemer med dem.
De er dog ikke så tåbelige som du beskriver.

Jeg har haft fat i politiet og de har forsøgt at få dem i tale, men det er et langt rod der nok tager tid at komme ud af.

Jeg bor jo selv på landet, bortset fra det ene par og deres afkom, så er jeg blevet taget godt imod, selvom jeg er ny tilflytter, har jo kun boet her i 8 år

Men ja, selvom det er noget bøvl, altid have telefonen ved sig, så man kan filme. Det er et godt bevis.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 95 point
Dato : 16-05-12 10:48

Hun skal stoppen hvis hun kan også kan finde på at skræmme din datter. Så vær konsekvent, optag alt hvad hun foretager sig.

Hun fortsætter lige så længe som der ikke er konsekvenser. Manden tør jo ikke gøre noget.
Men hvis hun skal stå til ansvar for sine handlinger, så får piben nok en anden lyd.

Så optag alt hvad du bedriver. Så har du også beviser overfor læge, kommune og politi. Og politiet kan i sidste ende bestille embedslæge og få konen tvangsindlagt.
Hvis du kommer med vægtige beviser.

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 16-05-12 11:03

Tak for svaret granner01 og alle I andre. Det er en svær sag, som der jo desværre nok ikke er nogen nem løsning på. Vi må bare prøve så godt vi kan at ignorere hende, og så få indsamlet nok beviser til at det offentlige vil hjælpe os. Men uanset hvad så bliver huset sat til salg lige så snart tiderne ser lidt mere fornuftige ud end de gør nu mht. hussalg.

tak fir hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-12 11:14

Citat
Men uanset hvad så bliver huset sat til salg lige så snart tiderne ser lidt mere fornuftige ud end de gør nu mht. hussalg

Det er en lidt interessant konklusion....

Umiddelbart tænker jeg på hvormeget af konflikten handler om naboen og hvormeget handeler om den næring i selv tilfører denne.

Hvis enest utilfredshed omhandler naboen, behøver det jo ikke medfører at i flytter.

Hvis i ikke er tilfreds i den jord har bosat jer i, er det vel grundlæggende ikke naboens skyld.

Da i flyttede ind var i lige glade med hvem der var jeres nabo. Naboens betydning for lykke, kommer altid ved større indsigt i hvad naboen foretager sig eller undlader.

I langt de flste tilfælde kommer utilfredshed ved at man betragter og bedømmer hvad andre "har fokus på" eller betragter...

Held og lykke med udviklingen...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 16-05-12 11:32

Jeg elsker mit hus, og jeg elsker min have. Jeg elsker denne lille landsby vi bor i. Men hvis jeg ikke kan få lov til at nyde hverken mit hus eller have uden at blive overfaldet af naboen, kan jeg ikke se nogen grund til at blive her.

Kan det være rigtigt at hver gang inden jeg lukker min datter ud i haven, skal jeg lige tjekke om nu naboen er hjemme?

Kan det være rigtigt at hver gang vi går ud og slår græs eller andet havearbejde så skal vi tjekke hun ikke er hjemme for at være sikre på vi kan være i fred?

Kan det være rigtig man skal være nervøs hver gang vi får gæster, for om hun nu IGEN kommer og overfalder dem?

Uanset om vi får hjælp fra politi eller ej, tror jeg desværre aldrig det blir bedre. Tværtimod.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-12 11:40

Du kan jo invitere Ekstra Bladet på besøg

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-05-12 11:40

Nu ved jeg ikke om det er en god anbefaling, men kan huske engang..
Min mor døjede med en brovten mandsperson til nabo i sin kolonihave.
Engang jeg vist var ved at lave min knallert i haven (nej, ikke noget med at jeg larmede! Tog hensyn til at det var et kolonihave område jeg befandt mig i.), skældte han mig ud over hækken. I min arrigskab over at have haft brok med ham mange gange tog jeg vandslangen der var tæt ved mig og gav ham en ordentlig omgang vand. Uskadeligt og havde ikke rigtig bøvl med ham når vi var i haven mere

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-05-12 11:46

Jeg synes i skal benytte rådet fra granner01 med, at optage, både lyd og billeder.

Det kan nok virke lidt besværligt, men hvis først i kan dokumentere jeres påstande, så vil i stå meget stærkere overfor alle instanser.

Tjek evt. om nogen i familie eller venne-kreds kan hjælpe med teknisk assistance og div. udstyr.

Citat
3: Problemet startede kort efter vi var flyttet ind. Vi har nemlig en privat fællesvej som løber igennem vores grund og op til dem. Den har de så hele tiden ment var deres egen private, og parkerer lystigt derpå. Det har vi påtalt dem, i en hvad vi mener venlig tone, om de ikke kunne parkere deres bil oppe hos dem selv, i deres fine carport (som kun blir brugt til traileren iøvrigt). Og siden dengang har hun terroriseret os. Vi har haft kontakt med kommunen mht. til fællesvejen om at få den flyttet eller lavet en ny så vi har hver vores. Vi har så¨gar tilbudt at forære dem jorden til det og betale omkostningerne dertil, men uden held. Og når naboen ikke vil være med til det kan kommunen ikke gøre noget. Siger de ihvertfald.

Er det ikke muligt, at lave en helt ny vej ned til naboens hus på jeres jord, uden at spørge naboen, og derefter ændre den "gamle" vej til privat vej?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-05-12 11:50

Josephine22. Man kan få et attrap-videokamera til at sætte op plus et skilt med videoovervågning, så du ikke skal være på vagt hele tiden med dit eget kamera

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-05-12 11:58

Når man er i Zoo taler man tid om hvem der betragter hvem...

Dyr betraget os for hvad skal de ellers lave.

Jeg har svært ved tage parti i en konflikt jeg kun kender fra den ene side.

Jeg tvivler på at kun er naboen der bidrager aktivt til konflikt stof... Video kan optrappe konflikten, og give dig helt andre problemer i relation til loven.

Men det er blot en tanke.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 16-05-12 12:19

Citat
Er det ikke muligt, at lave en helt ny vej ned til naboens hus på jeres jord, uden at spørge naboen, og derefter ændre den "gamle" vej til privat vej?

Nej desværre skal vi begge være enige om det. Det er ihvertfald hvad de siger inde hos vejmyndigheden.

Citat
Dyr betraget os for hvad skal de ellers lave.

Lige netop mener jeg jo også at hun må ha et forfærdelig kedeligt liv, eftersom vi andres er så spændende.

Citat
Jeg har svært ved tage parti i en konflikt jeg kun kender fra den ene side.

Jeg har ikke bedt nogen om at tage parti, jeg bad om råd. Selvfølglig mener hun da at vi har gjort et eller andet der har fået hende til at opføre sig sådan. Men hun vil bare ikke fortælle os hvad det er. Den ene gang får vi at vide det er fordi jeg er jyde, næste gang fordi vores hus og have ligner lort, og næste gang igen er det noget helt tredje. Vi er villige til at gøre stort set alt, hvis hun bare ku fortælle os hvad det er vi har gjort.
Jeg er enig med dig i at en evt, videoovervågning kan optrappe det, men lige nu kan vi desværre ik se andre løsninger end det for at få hjælp udefra. Og lad være med at sige at man bare skal lade som ingenting, for det er det vi har prøvet allermest på, men nu er det åbenbart også et problem at vi kører i vores bil ude på en offentlig vej. Jeg er træt af at bure mig inde pga. hende!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-12 12:28

Jeg tror ikke at videooptagelse af hende optrapper situationen.

Jeg er overbevist om at hun begynder at tænke sig om. Hun er ikke et dyr, hun er bare ikke sat på plads af nogen. Syg eller ikke, så kan hun jo godt stikke af når du forsøger at optage hende med din tlf.

Det er så nemt at lave ballade når ingen kan bevise det. Men bliver det optaget, så tænker hun sig nok om.

Ellers kan optagelserne måske bruges af politiet til at få hende tvangsindlagt, hvis hun er syg nok til det.

Og hvis du påtager hende fra egen parcel, så får du ikke problemer med nogen.

Men optag hende kun når hun skaber sig.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 23-06-12 14:21

Vi har så sent som i går haft endnu et sammenstød med vores "kære" nabokone. Og der gik vi ud med videokameraet i hånden og gjorde klart for hende at vi ville optage alt hvad der blev sagt. Det havde hun tilsyneladende ikke noget imod, men prøvede da hvad hun kunne at få det til at lyde som om det var os der var problemet. Heldigvis kom hun til at snakke over sig, og nedgjorde bl.a de andre naboer, men indrømmede også at hun havde stået og lyttet uden for vores badeværelsesvindue mens vores 5 årig datter var på.
Har lavet en kopi af videoen som vores ene nabo har fået, hun har en ven der er indenfor politiet og hun vil få ham til at se på om det er gyldigt at bruge imod hende. Desværre er jeg lidt ophidset på videoen, da hun jo står og råber af os mens vores datter er der, så det er ikke sikkert det kan bruges når jeg også råber højt.

Men fremover har vi tænkt os at altid have som minimum vores mobil sat til optagelse når vi skal ud og ind af døren. Og så filme hende hvis der blir noget. Og det får hun selvfølgelig at vide.

Syns bare det er så latterlig barnligt at opføre sig på den måde, og man gør det sq da SLET ikke foran små børn. Det må være noget galt oveni hovedet på hende, det må vi nok indse.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-06-12 16:36

absolut hun er tosset i værste skuffe

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 25-06-12 18:04

Og det er endda mildt sagt... Har idag måtte kontakte politiet fordi hun "overfaldte" min mand da han var ude med skrald. Hun kom med diverse beskyldninger ang. vores datter. Beskyldninger som INGEN forældre ønsker at høre på! Det eskalerede i at min mand tog hende i hoved og røv og direkte kylede hende ud fra vores matrikel så hun lå på alle 4. Men konen rejste sig bare op og løb efter ham! Han gik så bare ind og lukkede døren. Derefter stod hun i mindst en halv time udenfor vores dør og ventede.
Vi ringede til politiet som rådede os til at ignorere hende og selv falde til ro, og så ringe til den lokale landbetjent i morgen og få ham ud og snakke med hende. Så det har vi tænkt os at gøre. Politimanden som jeg snakkede med mente iøvrigt selv at hun jo må være psykisk syg, men det kan jo desværre være svært at bevise.
Er så ked af at det er kommet så vidt, men vi er nødt til at tænke på vores datter og babyen i min mave som kan komme når som helst.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-06-12 21:11

Citat
Er så ked af at det er kommet så vidt, men vi er nødt til at tænke på vores datter og babyen i min mave som kan komme når som helst. [Ked af det]

Selvfølgelig skal i det.

Og i sidste ende er det måske også det bedste for konen, det ku' jo ende ud i, at hun får noget hjælp, det gør hun ikke hvis i bare lader stå til. Knus