/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Alternativ til Smartboard
Fra : ure
Vist : 932 gange
200 point
Dato : 13-05-12 12:21

Til undervisning har jeg brug for at vise materiale fra en Pc på lærred.
Har fået at vide den bedste løsning vil være at anskaffe et Smarthboard.
Da økonomien ikke rækker til et Smarthboard, må jeg finde en anden løsning.
Har tænkt på følgende muligheder:
1. God projektor og et godt lærred.
2. Fladskærm.
Det er vigtigt at skrift og billede vise tydelig og skarpt i afstand 3 - 7 meter.
Hvis jeg vælger en fladskærm er der så bestemte krav til skærm og størrelse?
Er der krav til grafikkortet på Pc'en?
Har 12.000 kr. til rådighed.
Håber der er nogen med erfaring på området, der vil give et svar.
venlig hilsen
ure.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-05-12 13:45

For 12.000 kommer du langt og du behøber på ingen måde at investere i et SMART board, det er kun hvis du har brug for at tavlen er interaktiv.

En projektor til formålet kan anskaffes for 6-7.000 (og mindre hvis du har mulighed for at gøre lokalet rimeligt mørkt, og et lærred kan sagtens være en hvid baggrund af en anden art, f.eks et whiteboard eller en væg.

Accepteret svar
Fra : Cthemacman

Modtaget 200 point
Dato : 14-05-12 17:17

vi havde engang et stort whiteboard og en projekter sådan man kunne bruge whiteboardet som lærred og skrive på whiteboardet i stedet for kridt tavle.

Godkendelse af svar
Fra : ure

Dato : 15-05-12 12:05

Tak for svaret Cthemacman.

Kommentar
Fra : Cthemacman

Dato : 15-05-12 22:23

så lidt

det var nu ikke et helt almindelig whiteboard for der var sådan en pen så det kunne bruges interaktivt men det var heller ikke et smartboard. og så var der også sat højtalere til så når man sat det hele i en pc var det fedt at se film på. men tænker et almindelig whiteboard kan bruges som lærred og så en projekter koblet til pc'en evt. højtalere også.