/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Så skal jeg til tops
Fra : Højris
Vist : 1683 gange
200 point
Dato : 11-05-12 20:07

Klatre klatre !
Jeg har fået fiflet et reb en 15 - til 20 M. op i et bøgetræ.
Rebet er et 20mm.
Jeg er imidlertid ikke født i et cirkus, og er heller ikke jægersoldat, men jeg vil op til den anden ende af tovet.
Fås der et eller andet smart til at sætte om tovet så jeg kan møfle mig derop ad, lidt lige som en larve på en stængel. Altså noget klatreudstyr af en slags.
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-12 20:27

Det ville være smart med nogle store knuder på tovet, cirka en halv meter mellem knuderne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-05-12 20:45

Det vigtiste er skoende, der ikke må glide,
tag nogle gode gummisko på som du vikler rundt om tovet, inden du hæver dig med armene,
du tager naturligvis også nogle gode handsker på, der ikke glider.

Men hvad vil du dog derop efter i din alder?
Find en mindre krævende hobby, selv spiller jeg golf...

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-05-12 20:49

Jeg vil ikke udelukke den mulighed, men havde det så ikke været lidt af en ide om du havde sagt det, før jeg fik ræbet op i træet

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-05-12 21:02

Svend nu siger du golf, det var næsten den måde jeg fik tovet op på
Jeg må i gang med at træne armbøjninger.
Citat
Men hvad vil du dog derop efter i din alder?

Ja ja udsigten er vel den samme uanset alder.
Altså jo den egentlige misjon er at få noget VIFI udstyr plaseret lidt højt oppe, det virker faktisk deroppe i højden, men det skal gøres fast så det ikke svejre for vinden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-05-12 22:06

Tag lige et kig her: http://www.peterman.dk/prusik780.htm
Den fås også mekanisk
Så er det ellers bare op op op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-12 22:34

Fadme glad for at det ikke er mig, så hellere undvære wifi.... højt at flyve, dybt at falde

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-05-12 09:56

du kan bruge et fæste fra en faldsikring. den kan klære det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-05-12 09:56

http://www.technologyreview.com/computing/18204/

http://www.google.dk/imgres?um=1&hl=da&sa=N&biw=1016&bih=534&tbm=isch&tbnid=PN1jXItQMjnn6M:&imgrefurl=http://www.pinnaclearboristsupplies.com/arborist-ascenders-descenders-c-1_8.html&docid=iPMI0If9pIWiWM&imgurl=http://www.pinnaclearboristsupplies.com/images/asc-foot.jpg&w=300&h=359&ei=NGmvT8CHHMiKswbshJmQBA&zoom=1&iact=hc&vpx=765&vpy=139&dur=2047&hovh=246&hovw=205&tx=138&ty=143&sig=102352710489543629098&page=1&tbnh=169&tbnw=150&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:4,s:0,i:77

http://www.google.dk/imgres?um=1&hl=da&sa=N&biw=1016&bih=534&tbm=isch&tbnid=GX7QiE57v8o5RM:&imgrefurl=http://www.andy-kirkpatrick.com/articles/view/four_thousand_pull_ups&docid=xKa7zOG8z4xQWM&imgurl=http://www.andy-kirkpatrick.com/images/para.gif&w=450&h=400&ei=NGmvT8CHHMiKswbshJmQBA&zoom=1&iact=hc&vpx=287&vpy=188&dur=32&hovh=212&hovw=238&tx=129&ty=203&sig=102352710489543629098&page=1&tbnh=151&tbnw=157&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:6,s:0,i:82

https://www.google.dk/search?hl=da&q=rope+climbing+device&revid=1345780232&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1016&bih=534&wrapid=tlif133689566373410&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=umivT6_WI8fjtQau0fnTBg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-05-12 19:53

Citat
Jeg vil ikke udelukke den mulighed, men havde det så ikke været lidt af en ide om du havde sagt det, før jeg fik ræbet op i træet

Øh: hvordan har du tænkt dig at få tovet ned IGEN.......

Fælde træet

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-05-12 06:46

Tak for de link til div. udstyr, det var lige det. (nomore du løber med de 200 kandu § )
Men du får dem ikke før end at jeg er nede igen, og er overlevet.
Historien er. Med en slangebøsse skyder jeg en gedigen møtrik med en fiskeline op i træet, den skulle have været over men det kan den så ikke.
Efterfølgende trækker jeg så en flagline (2stk.)op i træet og ned igen, nu kan jeg hejse op og ned alt efter behov.
Nu trækker jeg så det 20mm ræb op over grenen og ned igen fastgør den ene ende på jorden og skal så op af den anden ende.
Så jeg kan sagtens få ræbet ned og op. Flagsnoren er en slags vareelevator så når jeg får bugseret min 64Kg. veldrejet krop til top trækker jeg vifien op
Håber vi ses.
Højris

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 21-05-12 21:34

Hvor i landet bor du?

Jeg kender en klatre og tanken om at du klaret uden en på jorden til at sikre dig, gyser lidt i mig.

Indrømmer blankt jeg ikek har set alle de der links i gennem og det kan godt være du kan sikre dig selv med dem.

Ellers er jeg sikker på at han gerne vil sikre dig, få nogen håndøre.