/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Trækning af vandrør bag komfur
Fra : juliefm
Vist : 669 gange
20 point
Dato : 11-05-12 10:20

Hej.

Vi skal have trukket nogle plastikvandrør bag et komfur til en opvaskemaskine.
Må man det eller kan de tåle det ? hvad gør man ??

På forhånd tak..

Mvh

Julie

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-05-12 11:13

Rør-i-rør kan lægges ind i mure/vægge alle steder. Vel at mærke af en autoriseret vandinstallatør. Hvis det altså ikke er dit eget vand, som ikke er tilkoblet offentligt forsyningsnet.
Jeg kender ikke reglerne her til lands, men i Sverige hvor jeg har fritidshus med egen brønd må jeg selv trække vandledning under behørig skelen til forsikringsbetingelserne.

Kommentar
Fra : juliefm

Dato : 11-05-12 12:28

tak..

men må et plastik rør ligge bag et komfur altså langs gulvet ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-05-12 14:16

Læg dem ind i en plastkanal så sker der ikke noget Eks 40060 kanal så er det også nemmere at gøre rent på et senere tidspunkt og så rasikere du ikke at få klemt slangerne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-12 15:21

Det er svært at sige. Temperaturen ved gulvet kan være lav eller høj. Det afhænger helt af komfuret og især af ovnens placering.

For en sikkerheds skyld kan du jo bare bruge et stål eller kobberrør.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-05-12 17:19

Det blive ikke så varm ved gulvet så du skal bedrøve dig om det smelter derfør det ikke og som skrevet vis du lægger det i en plast kanal så er der ingen problemer