/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Habit kontra jakkesæt
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 10-05-12 09:53

Sidder lige og diskuter hvad er forskellen på de 2 - hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-12 09:58

Fra Nudansk Leksikon

habit subst. -ten, -ter, -terne 1. = JAKKESÆT

jakkesæt subst. -tet, ~sæt, -tene 1. et sæt herretøj som består af jakke, bukser og evt. vest

Så der er ingen forskel, da en habit er = et jakkesæt.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-05-12 10:09

En Habit berstår af bukser og jakke i samme stof og samme farvning.

Et jakkesæt kan består af bukser i både forskellig farve og forskelligt stof.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-12 10:14

Et jakkesæt kan består af bukser, der afviger fra jakke i både forskellig farve og forskelligt stof.

skulle der have stået....

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-12 11:03

Citat
Det er ikke mange bekendt, at der er forskel på betegnelserne "Habit" og "Jakkesæt"! Men der er en forskel!

Habit: Når der er tale om en jakke og et par bukser af samme metervarer og farve! Det vil sige at stoffet, vævningen og farven er præcis den samme!

Jakkesæt: Når der er tale om en jakke og et par bukser, i forskellige metervarer og/eller farve. En blå blazer med grå bukser vil være et jakkesæt!

http://www.jardex.dk/default.asp?ID=32

Hmmmm ... kan man nu ikke stole på Nudansk Leksikon

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-12 11:31

Det ved jeg ikke. Men jeg ved at det er ok at skifte mening.

Dejligt du fandt et citat - der matcher det jeg skrev.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-05-12 21:58

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Dejligt at vi er 100% enige