/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Frontpage 2000
Fra : webirene
Vist : 1352 gange
100 point
Dato : 08-05-12 22:16

Jeg har brugt Frontpage 2000 i mange år. Jeg har en gammel Office 97 Pro pakke og en opgradering MS Office 2000. Dette har kunnet gå til og med Windows XP. Nu har jeg fået en Windows 7 hvorpå jeg ikke kan installere den gamle Office 97, da den ikke er kompatibel. Jeg kan heller ikke installere opgraderingsudgaven, da den ikke kan finde det der skal opgraderes. Herudover har jeg en Office Enterprise 2007 som ikke indeholder Frontpage. Hvordan kommer jeg videre? Er jeg nødt til at holde liv i en gammel XP maskine i den korte tid, jeg skal kunne redigere hjemmesiden fortsat?
Findes der gratisprogrammer som kan anbefales som afløser?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-05-12 23:00

Google har et tekstbehandlings m.m. program.

Kommentar
Fra : micro_jan

Dato : 09-05-12 00:19

Der er jo den mulighed at anvende notepad, hvis du er god til kodening.

Ellers findes der forskellige OpenSoure editor på nettet.

Jeg har selv i mange brugt frontpage til hjemmesider, men synes at disse sider var alt for statiske og svære at vedligeholde, så i dag avneder stort set kun CMS til at lave hjemmesider med.
Hvis du ikke lige frem vil hoppe ud og bruge et af de store systemer som f.eks. joomla (www.joomla.org), så vil gerne anbefale E107 (www.e107.org eller den danske side www.e107.dk)

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 09-05-12 00:30

Jeg har Frontpage 2003 og det kører udmærket alene uden office 97.
Med venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : webirene

Dato : 09-05-12 07:20

Til Fleng:
Fungerer Frontpage 2003 på windows 7 - for så er det måske løsningen for mig at anskaffe den udgave?

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 09-05-12 08:15

Det kan jeg beskræfte den gør, for jeg bruger den selv

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-12 08:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-12 20:20

Det gratis program "Kompozer" virker rimelig nemt.
Dreamweaver mx 2004 (ej billigt) ligner lidt FP

Har du prøvet at installere FP i kompatibilitetstilstand.

start > skriv kompa > vælg den øverste i ruden og følg vejledningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-12 20:52

I win 7 har jeg installeret XP for at kunne køre med den gamle scanner.

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
VirtualBox 4.1.14 for Windows hosts x86/amd64

Men arbejdsvinduet bliver noget mindre og er måske ikke så godt til hjemmeside bygning.

Med et andet program end FP kan du hente hele hjemmesiden eller flytte dine filer og typografiark over.

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-12 02:41

Citat
Do I need Windows XP Mode?
Windows 7 has several built-in tools to help with program compatibility and Windows XP programs should be installed directly on Windows 7. Windows XP Mode runs many older Windows XP productivity programs and that are not natively compatible with Windows 7, thus helping realize cost savings and reduce possible operational downtime by extending the life of existing software. Visit the Windows 7 Compatibility Center to find software that works with Windows 7.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 02:42

Citat
Windows XP Mode runs many older Windows XP productivity programs and that are not natively compatible with Windows 7,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-12 14:22

Godkendelse af svar
Fra : webirene

Dato : 10-05-12 22:10

Tak for svaret nomore.
En rigtig fin løsning for mig. Det løste også mit - forhåbentlig midlertidige problem - med Microsoft C5 som åbenbart også har problemer. Men den arbejder jeg nu videre med - skal kunne køre i Windows 7.
Synes blot at det kører lidt langsomere i XP mode.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-05-12 09:41

Hvis din maskine køre langsomt i XP-mode, kan du vælge at tildele flere ram