/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
kan ikke betale husleje
Fra : frederikshavn
Vist : 993 gange
200 point
Dato : 06-05-12 21:08

Hej, jeg har du mega stort stort problem,jeg er blevet pensionist,efter3blodpropper(apoplexsi)i. Hjernen,mit problem står i at jeg bor i en temmelig dyr lejlighed6000kr pr mdr og af andre årsager har jeg ikke råd tiltalt betale denne mdr husleje jeg betalte3mdr husleje i. Indskud,da jeg flyttede god18000kr som jeg lånte amtskommunen, kan boligforeningen tage denne mdr husleje der af,min bank til ikke hjælpe mig,nogen der kan give mig du godt råd?

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 06-05-12 21:22

Spring denne mdr´s husleje over. Så får du en rykker. Og huslejen + rykker betaler du så næste 1. Altså 1 juni. Og 1. juli får du så husleje for juni osv. Så spar sammen til den husleje du er bagud med. Du vil så være bagud med en husleje hele tiden.
Dette trix gør min veninde da hun altid springer dec mdr´s husleje over så hun har flere penge til julegaver.
( her har jeg så rådet hende til, at spare op i løbet a året til julegaver - istedet for, at spare op til den husleje hun er bagud med. Hehe ) Men dette har hun gjort i mange år og det fungere for hende. ;)

Indskud er indskud og jeg mener ikke de kan tag a det. Det er til istandsættelse når du flytter.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 06-05-12 21:22

hmmm,,,du får nok førtidspension så der burde være rigeligt at gøre med så du bliver nok nødt til at lave en aftale med boligforeningen,også lære at styre din økonomi fremover,,,førtidspensionister er trods alt dem der bedst stillet i samfundet

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-05-12 21:27

BOLIGFORENINGEN TAGER IKKE AF DIT INDSKUD TIL HUSLEJE, FØR DU ER FLYTTET OG DE LAVER
EN FLYTTEOPGØRELSE, HVOR DU SIKKERT NOK SKAL BETALE FOR ISTANDSÆTTELSE AF LEJLIGHEDEN.
HVIS IKKE DU BETALER HUSLEJE, SENEST 3. HVERDAG EFTER FORFALD, FÅR DU EN RYKKER OG EN FRIST FOR INDBETALINGEN PÅ 14 DAGE.

HAR DU STADIG IKKE BETALT, BLIVER DU OPSAGT.

HVIS IKKE DU FLYTTER, BLIVER DU SAT UD VED HJÆLP AF KONGENS FOGED, DET TROR JEG IKKE ER SÅ RART.
PRØV AT TAGE EN SNAK MED DEM, OG FORTÆL DEM DIN HISTORIE.
DET KAN JO VÆRE DE HAR EN BILLIGERE LEJLIGHED, DU KAN LEJE I STEDET FOR.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-05-12 21:35

Hm...

Hvad tænker du selv er den varige løsning på dit problem?

Hvis du ikke har råd til husleje har du så rå i næste måned?

Den du lejer hos er ikke ansvarlig for din økonomi eller mangel på samme. Hvis jeg var dig ville tage en snak med borgerservice der hvor du bor, og finde ud af om dine indtægter og udgifter er skruet rigtig sammen, eller om du skal finde noget andet at bo i.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-05-12 21:48

WonderfulQ,du er den fødte økonom...men nok ikke den bedste rådgiver.

Citat
førtidspensionister er trods alt dem der bedst stillet i samfundet

Nok ikke helt rigtig,jeg tror de bliver overhalet af kontanthjælpsmodtagere.

M.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 06-05-12 21:50

AG112 - man bliver da IKKE opsagt efter kun 14 dage.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 06-05-12 21:53

Til TS - min kommentar virker så kun hvis du bor i et boligselskab. Det dur nok ikke hvis du bor privat.

Hvordan bor du ? Privat eller hvordan ?

Jeg kan kun give Benjamin ret - du kan gå på borgerservice. De skal altså hjælpe dig hvis du står i knibe. Men grunden til, at du ikke kan betale er det fordi der er dukket uforudsete regninger op eller er den bare for dyr i forhold til din økonomi ?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-05-12 22:20

TIL WONDERFULQ
HVIS IKKE HUSLEJEN ER BETALT SENEST 3. HVERDAG EFTER FORFALD,
OG DER AFSENDES EN RYKKER, MED BETALING INDEN 14 DAGE, OG VARSEL OM OPSIGELSE,
OG DENNE HELLER IKKE INDBETALES, KAN MAN BLIVE OPSAGT, IFLG. LEJELOVEN.

OGSÅ SELV OM HUSLEJEN DEREFTER, BLIVER BETALT EFTER F.EKS. 20 DAGE, ER DET EFTER
LOVEN FOR SENT, OG MAN KAN VÆRE OPSAGT.

ER DET EN LEJER, SOM UDLEJER GERNE VIL AF MED, ER JEG SIKKER PÅ, AT HAN LADER LOVEN
TRÆDE I KRAFT.

DET, DIN VENINDE GØR, KAN KUN LADE SIG GØRE, FORDI HUN HAR EN MEGET FLINK UDLEJER, ELLER EN UDLEJER, DER IKKE KENDER DEN NYE DEL LEJELOVEN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 06-05-12 23:11

Måske på længere sigt du skulle finde en pensionist bolig, der kan du få en højere boligsikring end i en alm bolig :) det ville kunne løse dine problemer. Så se at blive skrevet op til en sådan en i en fart.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-05-12 08:08

AG112 du har fuldstændig ret i dit svar.
Kommer huslejen 1 dag efter man er opsagt, så er det ud af klappen.
Hvis men beder fogedretten behandle det som en hastesag kon vedkommende komme i retten efter 1-3 uger. Jeg har 2 gange sendt en lejer til fogedretten, men de forlod deres lejemål inden de blev smidt ud.

vic200

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 07-05-12 08:23

TAK FOR OPBAKNINGEN VIC200

JEG MENTE NOK JEG HAVDE FORSTÅET DET SÅDAN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-12 12:15

Her hvor jeg bor skal huslejen indbetales d. 6, sker det ikke kommer der en rykker med påskriften om at beløbet skal indbetales senest 14 dage efter, hvis ikke kommer der en opsigelse.

Jeg fik en rykker (banken havde klumret i det) og jeg ringede til selskabet for at orientere dem om at beløbet var på vej, og spurgte så samtidig om man stadig ville blive sagt op hvis beløbet kom efter de 14 dage, altså inden næste indbetaling.
-Ja, Du bliver sagt op.

Kontanthjælpsmodtagere kan få en eengangsydelse fra kommunen hvis de kommer ud for den situation, men de skal så oplyse til kommunen hvorfor der ikke er dækning.
Jeg ved ikke om pensionister/førtidspensionister har den mulighed.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-05-12 14:14

Citat
kan ikke betale husleje

,......... Det kunne jeg heller ikke engang,..

Jeg boede i en dejlig bolig,.... temmelig dyr, (hus)
det havde jeg kun råd til fordi der dengang var 2 indtægter til at deles om udgiften,

da den 'bedre halvdel' ønskede at bo et andet sted,.. og fra-flyttede boligen (huset),..
blev huslejen for høj til kun,.. én / min indtægt,.....
-- DET resulterede i at jeg var nød til at fraflytte boligen (huset)
da jeg jo ikke havde samme indtægt mere,............

nu bor jeg i en bolig som jeg kan betale,..... (selvom jeg hellere ville bo i huset)

den 'skæbne' deler jeg med tusindvis af andre,.. som må skifte bolig hver dag,
----------- af vidt forskellige årsager.

Jooo det KAN være trist at være tvunget til at flytte bolig, ..
næsten uanset hvad årsagen er,....................

Men hvis man fortæller nogen at de skal 'sætte tæring efter næring',..(især unge)
bliver de som regel meget sure,....

modsat mange andre,...
har du som pensionist en sagsbehandler, der kan (skal) hjælpe dig
med at finde en passende bolig, som passer til din økonomi,
de kender dine økonomiske forhold, og kan deraf beregne hvad du har råd til,
samtidig hjælper de også med at finde en passende bolig.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-05-12 15:14

Lej er værelse ud hvis du kan. Det er også hyggeligt.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-05-12 21:30

mange boligforeninger er vant til folk ikke betaler husleje rettidigt i disse tider, men de reagerer med det samme. dvs. du sikkert mister dit indskud til advokat regning med det samme.
og det sker sikkert allerede efter den 18 i denne måned at fogedretten har smidt dig ud.

kontakt boligforening for aftale, undgå at miste de 18.000

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 08-05-12 21:17

Min veninde bor i et boligselskab i Roskilde - og mon ikk de retter sig efter reglerne ??