/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Rasmus Schmidt oh Johanne Ki
Fra : 2601
Vist : 862 gange
400 point
Dato : 06-05-12 12:33

Jeg søger hvor Rasmus Schmidt og Johanne Kirstine Lund bliver gift. Det må være abt 1828-1829.
Jegg har FT 1834:
Folketælling - 1834.
Randers, Djurs Sønder, Feldballe, Møllerup Howedgaard, en Gaard, 1,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Schmidt 36 Gift Gaard Eyer
Johane Kirstine Smidt 24 Gift hans Kone
Johane Magrethe Schmidt 5 Ugift deres Datter
Magrethe Lund 64 Enke Gaard Eyerens Swigermoder
Johane Caroline Bay 23 Ugift Lærerinde
Agnete Magrethe Lytrie 34 Ugift Huusholder
Peer Mørch Schmidt 33 Ugift Forwalter
Peder Nørschov Schmidt 22 Ugift lærer Landwæsenet
Henrich Buchholtz 69 Ugift lewer af en liden Capital
Caroline Stork 24 Ugift Tienestefolk
Johane Stork 23 Ugift Tienestefolk
Caroline Rasmusdatter 24 Ugift Tienestefolk
Stine Rasmusdatter 27 Ugift Tienestefolk
Thrine Jensdatter 16 Ugift Tienestefolk
Mads Rasmusen 32 Ugift Tienestefolk
Rasmus Rasmusen 20 Ugift Tienestefolk
Niels Giødesen 27 Ugift Tienestefolk
Jens Christiansen 27 Ugift Tienestefolk
Michel Christensen 21 Ugift Tienestefolk
Holger Jensen 24 kan være 21 Ugift Tienestefolk
Jens Mortensen 24 Ugift Tienestefolk
Christian Andersen 16 Ugift Tienestefolk
John Jensen 40 Gift Tienestefolk
Christen Nielsen 52 Ugift Tienestefolk
Søren Michelsen 55 Gift Tienestefolk
Hans Adam 39 Ugift Tienestefolk
Peder Sørensen 33 Gift Tienestefolk

Johanne Kirstine Lund er født 14 jul 1810 i Tjele sogn i Sønderlyng herred, Viborg amt.
Deres første barn er født 1/12 1830.

Jeg har set Tjele kirkebog igennem og Nyholms sedler men kan ikke finde noget.

Nogle der hved hvor de blev gift?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-12 10:10

Jeg vil gætte på Tjele, prøv der,
normalt er det konens forældre der holder brylluppet...

Johanne Kirstine Lund:
Birth: 14 JUL 1810 Tjele,Tjele Parish,Viborg County, , , Denmark

Christening:
Death: 29 DEC 1851

Father: Jens Christian Lund
Mother: Margrethe Wulff

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-12 10:12

Undskyld, jeg havde ikke set at du havde søgt i Tjele...

Sorry, Svend

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-05-12 10:32

Til svendgiversen

Du skal have tak for hjælpen. Ifølgeanden kilde skulle vielsen være sket den 15 october 1828 i "Randers" men det er jo et vidt begreb. Jeg har søgt i Sct Morten uden held.
Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-05-12 11:34

Hvilken kilde har du, som angiver at vielsen skulle være 15 oktober 1828?

Johanne er konfirmeret 1824 i Randers, Skt Morten (KB 1821-1827 opslag 226), så hun har da boet i Randers på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-05-12 11:51

Til vith

Det var en fjern slægtning fra norge der oplyste det for ca. et 1/2 siden.

Hendes far Jens Christian Lund død 15 april 1815, 35 1/5 år. i Tjele. Da Johanne Kirstine Lunds mor havde boet hos sin svoger ved Ebeltoft har jeg også søgt der uden at finde hende gift der. Svogeren var Jørgen Mørch Secher.

MEN du skal have tak for din oplysning om konfirmation den havde jeg ikke.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-05-12 12:12

I afgangslisten i KB Tjele 1812-1841 opslag 125 ses Grethe Lund, 45, og Johanne Lund, 6.
De forlader sognet i maj 1816, men desværre står der ikke, hvor de tager hen.

Har du tjekket tilgangs- og afgangslister for Ebeltoft?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-05-12 12:29

Til vith.

Nej da disse personer sjællen optræder i til og afgangsliste.
Jeg har lige søgt i Hjorthøj Sogn for der havde familien Secher også en ejendom. Jeg vil mu prøve Egå igen.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 400 point
Dato : 07-05-12 17:23

De er viet i Sankt Morten i 1828 - KB 1828-33 opslag 183 nr 31

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-05-12 21:50

Hej vith.

Må jeg sige dig mangetak for hjælpen. Jeg var næsten færdig med at se alle sogne i Randers Amt igennem. Jeg må med skam sige at jeg havde søgt i Sct. Morten men jeg har overset den.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 08-05-12 00:13

Hej 2601

Ja, du skrev jo, at du havde kigget i Skt. Morten uden held, så jeg kiggede også i andre sogne. Til sidst var der kun Skt. Morten tilbage og så tog jeg chancen og kiggede der - og der var de jo!

Fortsat god anejagt