/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skyteam dax eller monkey
Fra : daniel-1007
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 03-05-12 23:55

Hej.

Jeg har i en længere periode forelsket mig i en skyteam dax og monkey (mest dax). Men er der nogen der ved om det kan holde til hverdag?

Ellers hvad kan man ellers få af gearmaskiner til okay billig penge?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-05-12 18:53

De første der kom til landet, holdt ikke til meget (omkring 1972 +)
slet ikke hvis man tunede dem.
Mon det gælder idag?

Der findes Kineser udgaver på nummerplade og de lader til at holde
så mon ikke en original Honda er bedre

Suzuki/ Yamaha/ Honda/ Puck// Tomos er gode gear knallerter
men også temmelig dyre at anskaffe

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 05-05-12 08:25

Jeg har haft Skyteam,kørte i flere år 30km hver arbejdsdag.
I den tid blev der ikke stillet ventiler,den har aldrig svigtet.
Men det er nødvendigt at fjerne en bøsning.
Jeg ville vælge en dax fordi den har de største dæk.

Kommentar
Fra : daniel-1007

Dato : 08-05-12 00:07

Poul1erik: Hvad er den bøsning for noget? Og hvad med rust på dem, er det ikke noget skrammel?

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 08-05-12 13:57

Det forcromede styr rustede ikke,selv om jeg kørte hver arb.dag i 2 år.
Det var en Gorilla,men der er vel ikke forskel.Men det er iriterende
at skifte dæk eller slange.Fordi fælgen betår af 2 dele.Derfor anbefaler jeg dax.
Motoren er lige så god som Honda.
Der er 2 bøsninger i indsugningen .Motoren kørte først godt da jeg fjernede bøsningerne.
Men så gik det også lige hurtigt nok.sørg for at sælger får motore til at køre tilfredsstillende
og lovlig.I dag er det let at afsløre en såkaldt tunet motor.

Kommentar
Fra : daniel-1007

Dato : 08-05-12 23:40

Okay jeg har fundet en Dax til rimlige penge, dog er der lidt rust hist og her på den, men den tiltaler mig rigtigt meget. Glæder mig til at se den :)