/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
CMTECH CA-T100 ??
Fra : bravop
Vist : 255 gange
50 point
Dato : 29-05-03 11:33

Hejsa er der nogle der har erfaringer med mp3 playeren CMTECH CA-T100 ?

Mvh
Bravop

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 02-06-03 15:28

Desværre ikke - kan du ikke bruge til CMTECH B200MT?

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 02-06-03 16:11

Hej Camilla!

Hvordan ser den ud og er mærket ellers ok?

Mvh
BP

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 02-06-03 23:50

Hej BP.

Jeg har lige købt CMTECH CA-B200MT for halvanden uges tid siden, og den er helt FANTASTISK efter min mening.

En "kort" beskrivelse:
Den er i sølv aluminium (jeg tror det er aluminium, og det stod der i reklamen for den).
Den fylder INGENTING! Størrelse på ca. (har selv målt) 7,5 cm x 3 cm x 1,3 cm.
Du kan se billede og reklame for den på www.web-shoppen.dk under MP3-shoppen.
Den er meget let og bruger kun ét AAA-batteri (mindre end alm. walkman-batteri).
Blandt andre ting føler der en enormt praktisk bæresnor med, hvori høretelefonerne er indbygget, så man kan have afspilleren i en snor om halsen.

Jeg har købt den med 128MB memory, og den kan (alt efter filstørrelse selvfølgelig) indeholde ca. almindelige 25 sange.
Desuden har den diktafon og radio indbygget.
Displayet er oplyst i blåt og giver mange informationer på trods af størrelsen.

Den har menu med flere muligheder - bl.a. Random i musikfil-menuen (blandet afspilning af sangene).
Den er enormt brugervenlig - og jeg er absolut ikke god til sådan noget... Det er faktisk min første af slagsen.

Så alt i alt kan jeg kun sige JA - mærket er udmærket, og jeg er meget meget glad for den. Eneste ulempe jeg har tænkt over er, at man ikke kan udvide hukommelsen, men i mange tilfælde er man jo så pgså nødt til at gå på kompromis med størrelsen...

Med venlig hilsen CamillaD

PS. Spørg endelig, hvis du har flere spørgsmål til denne model - men jeg har jo desværre ikke oplevet den, som du ønsker.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 27-07-03 21:55

Jeg kan se at disse sprg. er rimelig gamle, så nu håber jeg at bravop faktisk har købt CMTECH CA-T100. hvis du har vil jeg gerne høre din erfaring med den, da jeg selv overvejer at købe den.

Mvh Anders Bak

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 27-07-03 21:55

Jeg kan se at disse sprg. er rimelig gamle, så nu håber jeg at bravop faktisk har købt CMTECH CA-T100. hvis du har vil jeg gerne høre din erfaring med den, da jeg selv overvejer at købe den.

Mvh Anders Bak

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 28-07-03 18:58

Hejsa Anders..

Jo jeg valgte at købe den og er faktisk godt tilfreds, men det er jo også min første, så har ik det vilde at sammenligne med.
Ulember :
-Tasken er smart, men jeg overvejer at vende den, så volume knapper vender op, for ellers skal man virkelige være fingernem for at skrue op eller ned.
-Der er mange fine detaljer i displayet, dog er de så små, at man ik skal være alt for nærsynet for at læse dem.
-Læste i en anmeldelse at høretelefonerne ikke skulle være for godt, men jeg kan altså ik høre forskel på den og så en diskmand.
-Køb den med min. 128MB, jeg synes det er passende, men der må heller ik være mindre plads.
Så alt i alt kan jeg ik finde på ret meget kritik af den, den har desuden en "lock" knap der låser tasterne, smart detalje..

Mvh
Bjarne Pedersen

Kommentar
Fra : SpIRitKills

Dato : 26-08-03 19:37

HVor kan man købe ca-t100'eren? Kan man ikke købe den i en normal forretning? eller skal man købe den over nettet??

Mvh SpIRit--Kills

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 26-08-03 22:15

Hej Spirit..

Jeg købte den over nettet og var faktisk ret overrasket hvor manger forskellige playere der er, og hvor lille et udvalg der åbenbart er i forretningene, Merlin, Fona osv. har jo kun 2-3 at vælge imellem! Så søg på nettet, der er et langt større udvalg..

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : SpIRitKills

Dato : 26-08-03 22:27

Mange tak for dit svar
Det er fordi, jeg er ret skeptisk overfor køb via nettet, da man har hørt så meget om total rømning af kontoer osv.. Derfor ville jeg hellere kunne gå ned i en butik og købe.
Men var det hele i orden, der hvor du (Bjarne) købte?
Har du eventuelt linket til, dér hvor du købte?

Mange tak

Mvh SpIRit

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 27-08-03 10:30

Hej Spirit

To Kommentarer:

1-Jeg har hanlet på nettet mange gange, og aldrig haft problemer. Når man hører om tilfælde hvor der er gået fusk i det, er det som regel fordi folk ikke har brugt deres sunde fornuft, og f.eks har handlet på en side der høre hjemme i et eller andet suspekt sydeuropæisk land, eller givet kreditkort oplysninger på f.eks en porno hjemmeside. Købelovens bestemelser gælder også for ting købt over nettet, så med hensyn til garenti er du lige så godt stillet når du køber ting på nettet som hvis du fysisk havede stået i foretningen.
Så generelt kan jeg sige: Du kan trygt handle over nettet så længe du gør det hos danske firmaer.

2-Angående den omtalte afspiller fandt jeg en anden istedet for. Pd Hercules fra Fuxion Genie (128 MB) til 1100 kroner. Fordelene ved denne afspiller frem for CMTECH CA-T100 er at den også kan afspille WMA (Windows Media Audio) filer. Dette er en stor fordel hvis du allerede har kopieret din cd samling ned på pc'en via mediaplayer (der gemmer musiken i WMA format), og ikke gider at bruge en hel weekwnd på at omkonvertere alle filerne til mp3. Ydermere skal det nævnes at WMA filer fylder væsentligt mindre end mp3, ensbetydende med at du kan have 50-100% mere musik på afspilleren (og stadig i en lydkvalitet der er god nok til et par høretelefoner).
Jeg har ikke haft nogle problemer med afspilleren overhovedet, og den fungerer som sagt fint selvom jeg ligger en blanding af mp3 og wma ind på den.
Tilsidst har den også den detalje at der indbygget radio, der i modsætning til dr fleste andre bærbare radioer faktisk har udenmærket modtagelse.
Hvis du stadig ikke føler dig tryg ved at handle over nettet har jeg faktisk også set den i FONA til samme pris.

Anders Bak

Kommentar
Fra : SpIRitKills

Dato : 27-08-03 17:44

Mange tak for din grundige besvarelse af mit spørgsmål. Det sætter jeg pris på..

Mvh SpIRit

Kommentar
Fra : SpIRitKills

Dato : 27-08-03 18:22

Forresten har du et eventuelt link til en dansk forhandler af PD Hercules fra Fuxion Genie? Kan ikke finde noget på nettet....

Kommentar
Fra : bravop

Dato : 27-08-03 22:38

Hej Anders..

Æv den havde jeg overset, det ser da fed ud, men kan den udvides med flash kort som ca-t100'eren, eller har man kun de 128mB ?

Bjarne

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 28-08-03 10:22

jeg kan af en eller anden mærkelig grund heller ikke finde den på nettet, men den kan som sagt købes i fona til samme pris, så det er jo nok det nemmeste (-:

Hvis det er for at læse mere pm den kan du finde en anmeldelse under dette link
http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7228

eller kigge på denvers hjemmeside (www.denver.dk), her går den bare under navnet denver mp-110.

Desværre er nitten ved den at den IKKE kan udvides med ekstra hukommelse som ca-t100, men husk på at hvis du bruger wma filer (hvilket faktisk er nemmest hvis du kopierer over fra cd'er) fylder de jo kun halvdelen, så det er jo en langt billigere løsning end at købe ca-t100'eren med 256mb (den kan jo ikke spille wma).

Som sagt valgte jeg en der kunne afspille wma fordi jeg har en hel harddisk fyldt med musik i dette format, og ikke gad bruge 100 år på at konvertere det hele om til mp3, og desværre har jeg ikke kunnet opdrive en afspiller der både kunne afspille wma, og havede mulighed for at udvide med flash kort. Men de 128mb svarer til ca 2,5 cd'er i vma format, og når jeg blander wma og downloade mp3 numre kan jeg have lige under 2 cder på den (jeg bruger den til at løbe med, og så langt løber jeg sgu heller ikke)
Har du imidlertid en masse mp3 musik liggende ville det nok være en overvejelse værd at gå efter en med større hukommelse, og har du en blanding af begge dele (og en mass tid) findes der en masse gratis programmer på nettet der kan konvertere mellem mp3 og wma.

Anders Bak

Kommentar
Fra : SpIRitKills

Dato : 28-08-03 16:26

Jeg har lige været i fona i dag og kigge på den... den ser fin ud, jeg køber den i morgen eller lørdag.. lol

SpIRit

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 28-08-03 16:28

Jammen så held og lykke med den.

Kommentar
Fra : SpIRitKills

Dato : 28-08-03 16:31

Mange tak..