/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kalkrand i toiletskål.
Fra : vagn2901
Vist : 1562 gange
100 point
Dato : 30-04-12 12:13

Hvordan fjernes den nemmest?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-04-12 12:19

Med flydende afkalkning på flasker til kaffemaskiner.

Gå ned og køb en flaske.

Tryk så meget vand ud af kummen som det er muligt med toiletbørsten. Fyld en halv flaske i kummen Tag en "køkken"- svamp (med med stift grønt og farvet skum) og rens kummen.

Sørg for at der er god ventilation. Da syredampe det ikke er sundt for dine luftveje.

Når du er færdig skyller du grundigt ud.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-04-12 12:42

Eddike syre er sikkert det billigste, lad det stå og virke en nats tid

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-04-12 12:46

De sidste par år har jeg brugt noget WC-rens der hedder HARPIC, det er tykkere end meget andet WC-rens og derfor bliver der "hængende", det glider ikke så hurtigt ned i kummen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-04-12 12:49

Jeg glemte at skrive at du kan mærke og høre på svampen om du er i bund med kalken.
Når man får kalken væk, vil kummens glasur gøre at svampen glider meget lent over de rene overflader.
Du er færdig når alle overflader føles ens med svampen.

Mvh benjamin

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-04-12 13:04

Hejsa.
Jeg har netop ordnet vores med det samme problem.
Hældte eddikesyre ned i toilettet og lod det stå 3 timer.
Brugte toiletbørsten og det gik så vkæ.
Jeg have yderliger kalk siddende bagerst på indersiden ag "skålen" .Der tørrede jeg af til det var tørt og satte så et stykke gennemvæddet vat på med eddikesyre. Så var dt nemt at fjerne.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-12 15:36

Jeg vil absolut anbefale eddikesyren. Den er billig og ret ufarlig.

brug en lup og se det der står med ulovlig lille skrift på flasken, med det tykke patentmiddel. Der skal bruges gummiforklæde og ansigtsskærm. For der er saltsyre i.

Det har toilettet heller ikke godt af, Det kan ætse keramikken.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 30-04-12 18:25

en lille slat saltsyre,og lad det stå natten oven,,,så er det som nyt igen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-04-12 22:41

ha ha - ja, som så mange gange i dette forum er det IKKE forslag det skorter på -
jeg kan sige (uden at rødme) at jeg holder med piaskov ..........
------------------------------------------------------------------------------------
eddikesyre virker jo, som de fleste ved på kalkaflejringer og som der bliver skrevet en tot vat - eller bare lidt af den gode køkkenrulle, foldet lidt sammen og gennemvædet med eddikesyre "klistret" på de mest angrebne steder ...... lad det sidde natten over, bagefter en af de der skumgummiskuresvampe og lidt knofedt - slut med en grundig skylning - så bliver dit toilet som nyt - jeg har selv gjort det flere gange -
held og lykke med det

mvh
Bennymanden