/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Gulvvarme,Fjernvarme,Vand" opstal
Fra : Odense
Vist : 1322 gange
5 point
Dato : 29-05-03 10:02

Hej
Nogen der har en klasisk tegning/billeder af hvordan en "Gulvvarme,Fjernvarme,koldt/varmet-Vand,beholder" opstal ser ud i dag, til nyt enfamile hus. (gerne så man kan se hvordan det bedst mulige sidder i forhold til hianden i gulvet/sokkel. Og hvor meget det fylder minimum...

Accepteret svar
Fra : brianbent

Modtaget 5 point
Dato : 03-08-03 10:36

det foregår således: først placeres alle fordelerrør på et stativ, på sokkelen, derefter trækkes vandrør i sandet, fra fordelerrørerne til de respektive steder, hvor de rilles ind i sokkelen. det samme med eventuelle radiatorrør. efter at der er lagt flamingo og rivenet, trækkes gulvvarmerør fra fordrlerrørerne, i en sådan rækkefølge at de ikke krydser hinanden, i samme omgang laves afløb fra gulvskålene, ved håndvaske rilles de ind, ved køkkenvaske skal de komme op igennem bunden af gulvet. fjernvarmeunit placeres umiddelbart over fordelerrørerne, hvor det herefter kan sammenkobles dette kan være i et 80,er skab. tegninger,, ja måske, men så skriv lige igen ikk

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 06-08-03 15:46

hej brianbent, send mig gerne tegninger hvis du har min adresse er x@123yo.com

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:33

Tak for svaret brianbent.