/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Importer kontaktpersoner ?
Fra : swarn
Vist : 1265 gange
300 point
Dato : 29-04-12 16:45

Er der lidt hjælp at hente for en som mig

Jeg har brugt Windows live mail 2011 som postprogram, men har nu oprettet en Google Gmail, så mit spørgsmål er, hvordan Importer jeg kontaktpersoner fra Windows live mail 2011 til min Google gmail konto.

Hilsen swarn/Hans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-12 17:05

Jeg kan ikke lige huske det, men mener at der er en funktion i gmail hvor du kan hente.

Du skal være logget på via google webmail.

www.google.dk > login > bruger = din nye gmail og password som passer til din gmail
Nu har du en del muligheder.

Du kan både bruge gmail som webmail fra alle computere eller fra et mailprogram.
Husk at logge ud hvis du bruger en fremmed computer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-04-12 17:42

Her er en måde, hvorpå du kan eksportere dine kontaktpersoner fra Hotmail/Livemail til Gmail:

Brug af Internet Explorer:
?Log ind på din Hotmail-konto.
?Klik på fanen 'Kontaktpersoner'.
?Klik på 'Udskriftsvisning'.
?Stil markøren ud for det første bogstav i kolonnen 'Navn'.
?Marker dine kontaktpersoner ved at holde markøren nede og trække den ned over listen.
?Hold tasterne Ctrl + c nede for at kopiere listen.
?Åbn Microsoft Excel (eller et tilsvarende regnearksprogram, som understøtter kommaseparerede værdier).
?Marker celle A1 i Excel (den øverste firkant til venstre).
?Hold tasterne Ctrl + v nede for at indsætte listen (brug ikke 'Indsæt speciel').
?Vælg 'Gem som' i menuen 'Filer', og vælg typen 'CSV (kommasepareret)'. Noter, hvor du har gemt filen.

http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=da&answer=12118

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-04-12 17:44

Til Eyvind
Du skriver (Du skal være logget på via google webmail.) jeg er logget på hele tiden, så hvad er det du mener/hvor henne på min forside i google det kan jeg ikke finde ud af

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-12 18:44

Du står i din googlemail og så klikker du på dit navn oppe i højre hjørne af skærmen. Lige under dit navn er det er stjerne. Den klikker du på og når gardinet viser sig så klikker du på indstillinger.

Når du står i indstillinger så er der en blå linie med forskellige funktioner. Her vælger du konti og import.

Her kan du importere mails og konti.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-12 18:57

Ok swarn - men det er ikke alle som bruger google som webmail - der er nogen som kører google i et mail-program.

Men Granner01 kunne huske det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-12 19:34

Jeg har selv googlemail. Derfor kan jeg huske det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-12 19:45

Jeg kører også googlemail..................................men har fjyttet alle mail-adresser over på et lille memorykort som jeg hiver frem når der skal sendes.

Jeg har nemlig været hacket af en kineser, som sendte fra min mail til alle adresserne.
Kineseren gættede mit password og ved hjælp af webmail kunne han/hun sende fra Kina.
Google opdagede det dog og lukkede min konto midlertidig og jeg fik adgang via min kontaktmail.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-04-12 15:11

Du kan opsætte din Windows Live mail til at Modtage/Sende mails fra Gmail - det har vi gjort her i familien!

Clou