/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælper glucosamin med msm??
Fra : mermaidfisk
Vist : 1128 gange
10 point
Dato : 27-04-12 23:11

Slidgigt hærger i min familie og jeg kan mærke det begynder at komme ... især i knæene.... jeg hørte at glucosamin skulle være godt, og har brugt det.... og nu, efter ca. 2måneders brug, mærker jeg en god effekt i form af færre smerter . MEN nu har jeg hørt at glucosamin med MSM skulle være endnu bedre... Er der nogen med viden/erfaring?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-04-12 23:17

Jeg har prøvet uden effekt.

Jeg fik et magnetarmbånd i fødselsdagsgave og troede ikke en pind på det, men da det var pænt gik jeg med det. Efter nogle mdr. kom jeg til at tænke på at jeg da ikke havde ondt når det var rigtig grimt tåget, og da tågen varede i flere dage og jeg stadig ikke havde ond, begyndte jeg at tro. Leddene kan stadig drille, men de gør langt fra så ondt som før.

Nu er jeg overbevist, og har købt flere armbånd og delt ud til børn/svigerbørn/søskende, og alle siger at de kan mærke en bedring, både med gigt og allergi.

Hvis du har lyst til at prøve, kan du købe dem over nettet, du skal bare søge på magnetarmbånd.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 27-04-12 23:41

Du kan vel ikke få glukosamin med MSM? - MSM er jo ikke godkendt til lægemiddel?
Hvordan vil du tage MSM ved siden af, og hvor meget?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-04-12 07:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-12 08:12

Ikke glucosamin med MSM, men glucosamin med magnesium, hjælper mod lettere slidgigt.
Magnesiun øger virkningen af glucosamin, der i nogen grad kan gendanne ledbrusk...

Men pas på med glucosamin hvis du har tendens til sukkersyge, diabetis 2.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-04-12 09:16

Jeg har lidt bøvl med begyndende slidgigt i knæ og ankler og spurgte i den forbindelse min læge om evt. brug af glucosamin.
Hans svar var, at tro kan flytte bjerge og at man aldrig har kunnet påvise nogen virkning ved brugen af stoffet.
Jeg har nu lyst til at prøve alligevel.
Det kan vel være ligegyldigt om det er troen eller stoffet der virker

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 28-04-12 13:51

Nordsted1 - angående magnetarmbånd - du kan vel ikke anbefale et godt et til en rimelig pris - det er jo en jungle derude på nettet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-04-12 22:43

Køb kalkpiller og tro på de virker, så virker de. Din krop har verdens bedste smertestillende middel, du skal bare bede kroppen om at aktivere det. Det er endorfiner.

Brug et hvilket som helst middel, men tro fuldt og fast på at det hjælper. Og så hjælper det, også hvis det er vitaminpiller.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-12 23:18

jøjø... det armbånd jeg fik, er købt i en "fysisk" forretning, men jeg kan ikke huske hvor. Dem jeg har købt og foræret væk er nogle købt her

http://www.danolan.dk/shopview.asp?page=207&ct=109&gclid=CL7dkLu72K8CFQIYzQodd3Rh_A

andre har jeg købt på de der tilbuds deals - just half price mm... og de mænd der ikke vil/kan gå med armbånd, har jeg købt et par nr. størrer, og de kommer dem så om anklen.

Og for at vende tilbage til glucosamin--- så er det virksomme stof taget ud - men hvis man køber det som granualt til dyr, er stoffet i!!!!!