/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Trække medarbejder i løn !
Fra : timses
Vist : 1004 gange
100 point
Dato : 26-04-12 14:47

Hej Alle
Skal man varsle et løntræk ? Hvor længe inden det aktuelle træk ?
Det skal nævnes, at trækket er for vare der er udleveret til den ansatte over 4-5 måneder.
Stort set en hel 14 dages løn..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-12 15:01

Jamen, har i ikke en aftale??

Når jeg har handlet på den måde, er varene for indeværende mdr. blevet trukket - altså ikke samlet samme over flere mdr.

Medarbejdere ved jo regningen kommer, men nok ikke for så lang en periode. Mon ikke i skal lave en aftale nu, hvis i ikke allerede har en.. en hel 14 dages løn er meget på en gang - selv om han/hun ved det

Kommentar
Fra : timses

Dato : 26-04-12 15:14

Vi har gentagne gange spurgt om vi ikke skulle trække noget af det i lønnen, men det har den ansatte ikke ønsket. Nu synes vi egentlig gerne at vi vil have vores penge. Pga samarbejdsvanskeligheder tror jeg ikke der kan laves en aftale, uden at komme ind på de nærmere detaljer.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 26-04-12 15:17

Underlig måde at handle gennem sit firma på!!!

Hvis i regner med at beholde medarbejderen, så træk for en mdr. og det samme de efterfølgende mdr, til beløbet er betalt. Hvis i påtænker at fyrer ham, så træk det hele så i får jeres penge.

Hvis han ønsker at handle via firmaet, så få lavet en aftale

Kommentar
Fra : timses

Dato : 26-04-12 15:32

Nordsted1 vi ønsker egentlig bare at vide om det skal varsles, og hvor længe før. ?? Ved du noget om det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-12 15:41

Nej det gør jeg ikke for andre firmaer.

Prøv at spørge en fagforening

Kommentar
Fra : timses

Dato : 26-04-12 15:46

Tak, det tror jeg vi gør.

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 26-04-12 16:00

Tak for svaret Nordsted1.