/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Fjernelse af al sur lugt i sko/støvler
Fra : veddu
Vist : 3571 gange
10 point
Dato : 26-04-12 12:01

Er ny og i tvivl om det er her mit spørgsmål skal stilles. Men jeg prøver. Er der nogen der har et tip til at få fjernet al sur lugt i sko og støvler. Jeg har prøvet med blanding af atamon, eddike og sæbespåner, vasket i vaskemaskine o.s.v., men hjælper ikke og det må helst ikke koste, men virke 100%??

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 15 point
Dato : 26-04-12 12:12

Jeg ville prøve at smide dem i fryseren, i en uges tid.
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : veddu

Dato : 26-04-12 12:16

Har desværre kun en meget lille fryser øverst i køleskab

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-04-12 12:33
Kommentar
Fra : webm

Dato : 26-04-12 12:40

Husk at vaske fødder en gang imellem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-12 14:03

Et godt råd fra gamle dage på landet:

Hver aften fylder du dine støvler helt op med tørt korn,
så er de tørre og friske næste morgen...

Men det kan du jo nok ikke praktisere, så gør som jeg gjorde da jeg arbejdede,
jeg købte to par sko og gik med dem hver anden dag, så fik de andre tid til udluftning.

Og så brug ordentlige sokker uden for megen kunststof...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-12 14:03

Brug uld- eller bomuldssokker, og brug kun fodtøjet en dag hvorefter lad det tørre i 1-2 dage før næste ibrugtagen.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 26-04-12 14:03

Citat
Husk at vaske fødder en gang imellem

Ja, den måtte jo komme

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-12 16:06

"Et kendt råd imod sure sko er at komme en teske natron i hver sko og lade dem stå i 24 timer hvorefter natronen støvsuges væk. Natron i skoene skulle også være godt i mod fodsvamp"

http://www.rengoeringstips.dk/fjern-lugt-fra-sure-sko

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 26-04-12 20:25

Du kan købe et pulver der hedder DO2 I forskellige helsebutikker eller matas eller supermarkeder

og der er også et andet mærke der hedder zebla

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-04-12 11:09

Er det ECCO sko eller støvler ?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-12 07:50

# veddu

Har du glemt din tråd / dit spørgsmål her ?

...vedikkealt

Kommentar
Fra : veddu

Dato : 28-04-12 09:18

Hejsa, jeg vil prøve det med fryseren, kan låne plads hos en bekendt. Og ellers ty til matas, tænker blot at produkterne er dyre. Det er stort set alt mit vinterfodtøj i læder. Men ikke sko og støvlers ydre, men indre. Tak for råd.

Godkendelse af svar
Fra : veddu

Dato : 28-04-12 09:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.