/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Triax modtager
Fra : kj
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 25-04-12 09:50

Har købt Triax s-HD207 CX modtager. I brugsanvisningen er der angivet at USB porten kan bruges til extern HD eller trådløs USB mus.

Hvad kan den mus bruges til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 11:28

Citat
Hvad kan den mus bruges til.

Ikke en "skid".....

Det stammer sikkert fra en "maskinoversættelse" af den originale manual

Mulighederne kunne være at du kan programmere på skærmbilledet med en mus fremfor med fjernbetjeningen - men så har du jo ingen harddisk tilsluttet - så hvad er formålet med det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 11:37

Hvor ser du iøvrigt at der kan tilsluttes mus

Det står ikke i min manual.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-04-12 12:34

Folk kaller statisk memory med usb terminal for de mest forunderlige ting.

Pen , nøgle eller pind. Så der er nok også en, som skriver mus.
Det har nok ikke noget at gøre med en mus som pegeredskab.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 25-04-12 12:43

Undskyld, det var forkert tilslutning, i manualen står der at en infrarød mus kan tilsluttes RJ 45 stikket, der sidder på bagsiden sammen med USB stikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 13:09

RJ45 ?????? Hvad har det med mus at gøre....

8 RJ-11-stik: Tilslutning af en infrarød mus og grænseflade til softwareopdatering.

Er det den du tænker på ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-12 13:11

Citat
Tilslutning af en ekstern IR-modtager
Hvis du vil opstille modtageren på et sted, hvor den ikke ses, kan du slutte en ekstern IR-modtager til RJ-11-stikket (9). Den skal placeres, så den kan modtage signalerne fra fjernbetjeningen. Når modtageren installeres, skal du altid sørge for at følge sikkerheds- og installationsanvisningerne.