/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15458
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nissan Maxima
Fra : maxima51
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 25-04-12 07:53


Nissan Maxima model j30 årg. 1994 motor starter nogle gange på kun 3 cylindre,altid kun ved halv-varm motor,efter 30 sekunder kører den perfekt,ryger ikke , bruger ikke vand.

 
 
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 25-04-12 08:17

Det lyder som et problem jeg havde med en Ford Granada.

Ved min var et Indsprøjtningsventilerne der savlede eller ikke lukkede ordentligt.

Ford kunne ikke finde fejlen men BOSCH Autolektro i Holbæk (Spåebækvej) kunne.

Fejlen blev fundet ved at sætte måleudstyr på der kunne måle partikler i udstødningsgassen imens motor kørte i tomgang. Herefter blev tændingen for 1 enkelt cylinder ad gange slukket og mægden af uforbrændt benzin i udstødningsgassen blev målt. Efter va 10 min var der på skærmen helt tydeligt at 2 cylinder klart hældte mere benzin ud end de øvrige 4. Efter udskriftning blev der justeret CO og tomgang, og bilen startede og kørte som en drøm.

Der var et enkelt symptom mere der for svandt, nemlig det at den i tomgang kunne finde på at springe et slag over, periodisk var der en cylinder der ikke tændte, som om motor var ved at gå i står. Dette skete kun i tomgang. Men forsvant ved ovenstående reparation.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 25-04-12 13:28

få lavet en fejlkode udskrivning, hos en mekaniker / værksted der har det nødvendige udstyr,
det vil spare dig for en masse unødvendige spekulationer / udskiftninger / rerarationer,
ud fra udskriften, er det muligt at indkredse fejlen temmelig præcis, og kun udskifte den eller de dele der er nødvendig,
det kan være en enkelt fejl, eller en kombination af flere fejl

hvis du er lidt fiks på fingrene, så køb værktøjet selv, og rep. bilen,
det får du gavn af mange gange, fx.
http://www.digitronic.dk/

Kommentar
Fra : Gizmo1226


Dato : 25-04-12 16:34

tjek dine tændrør, tændkabler, rotor og rotordæksel. nogle gange kan det være et tændrør der ikke får helt nok kraft, og derfor sætter ud ved en hvis temp eller rpm.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 26-04-12 17:59

Det kan sagtens være noget så simpelt som et tændrør, som Gizmo så rigtigt foreslår.
Lige så med for stor modstand i et tændkabel. Det er almindelige sliddele og sikkert billigere, at skifte selv, end en værkstedstime med diagnoseudstyr. Og ligger fejlen så ikke lige der, ved du med sikkerhed, at det er skiftet. SÅ kan du overveje et værkstedsbesøg.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176972
Tips : 31936
Nyheder : 719565
Indlæg : 6404913
Brugere : 218805

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste