/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Rotte
Fra : Trinemolly
Vist : 522 gange
20 point
Dato : 24-04-12 20:30

Hej. Jeg har en rotte, den er begynd her på de seneste uger at ikke kunne dreje hoved. den ruller også rundt når den skal ned fra nogle ting, så følger den hoveds retning, det er som om hun har hold i nakken. men har prøvet at mærke på halsen , det er ikke som om det gør ondt, men det er som om det ene øje er større end det andet, det popper lidt ud. kan du hjælpe mig med hvad det kan være, om det er farligt ?? tak på forhånd.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-04-12 22:38

Jeg tror at den har fået en hjerneblødning eller en blodprop i hjernen Trinemolly.
Det kan jo også være alderdom, men jeg syntes at du skal tale med en dyrlæge om det, for det kan godt gøre ondt på den uden at du kan se det, sådan opføre flokdyr sig de vil ikke vise at de er syge, fordi de andre kan finde på at bide den ihjel.
alan57

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-12 00:51

Ja, det lyder farligt, det kunne lyde som om din rotte har fået en knude eller noget inde i hovedet som vokser, hvilket trykker på øjet (derfor det buler ud) og at det også trykker på hjernen og medfører at rotten ikke kan holde balancen med mere.

Den skal helt klart til dyrlæge, men jeg tror det bliver for at aflive den.
Medmindre du selv kender en der kan aflive den på human vis, hvilket der unægteligt er mange penge at spare ved.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-04-12 11:32

Kender du en der har en luft pistol, den kan let aflive en rotte.

Jeg har selv prøvet det da vi fik renoveret, da vores skure blev revet ned fes rotterne rundt om benene på os ved højlys dag, og så var det bare med at komme til fadet, rammer man dem i hovedet er de færdige på stedet, jeg gav dem altid en ekstra så hurtigt det var muligt for at være sikker.

Og jo jeg tror også det er helt galt med din rotte, og de forslag der er kommet lyder meget fornuftige.

Så du må desvære til det, der er aldrig rart, men der er ting her i livet som man bare må gøre.