/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Nordlige USA - bilferie?
Fra : CADmageren
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 24-04-12 19:57

Hejsa
Vi skal hente vores datter i Michigan i Juni måned. Tanken er at køre fra Michigan over Niagara Falls i Canada og ned til New York over en periode på 14 dage.

Mit spørgsmål er hvordan vi lettest kan planlægge turen med overnatninger. Jeg gider ikke bare køre rundt på må og få og lede efter et passende motel. Omvendt er det også lidt omstændeligt at skulle booke hotel hjemmefra. Er der nogen der kan anbefale en motelkæde eller selv har prøvet turen og har nogle erfaringer de vil dele?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-04-12 22:22

Vi kørte rundt i USA i to uger i sommer, fra Chicago til LA. Vi bookede fra det ene hotel til det næste gennem hotels.com, det fungerer også i Canada. Det var for os en fin balance mellem forud bestemt rejse og at undgå at skulle spilde tid på at køre rundt efter ledige hoteller.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-12 22:43

Jeg ved ikke om det fungerer som i Irland på B&B, her kan man i fred og ro planlægge næste dags tur, bestemme sig for næste destination og så få værten til at anbefale et sted, måske endda ringe og booke.

Under alle omstændigheder bør I booke den sidste overnatning i god tid, det kan flyselskabet hjælpe med.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-04-12 22:48

Der er meget få B&B i USA og Canada, men der er rigtig mange i Irland. Vi oplevede ikke at det var svært at finde et ledigt hotel når vi bookede aftenen i forvejen, men der var en del der var fuldt bookede når vi nåede frem. De fleste hoteller i USA har gratis internet.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-08-12 13:49

Hvordan gik turen?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-08-12 16:07

Turen gik fint
Dog var der ikke specielt mange seværdigheder udover Niagara Falls og New York.

Men bare det at snakke med de lokale var jeg også en oplevelse. Amerikanere er bare generelt super venlige og åbne mennesker.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-08-12 16:26

Mon det så ikke var på tide at afslutte dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-12 16:33

Niagara Falls............er det rigtigt at de slukker for det om natten samt udenfor turistsæsonen ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-08-12 16:49

LuffeA, de slukker for det, pakker det sammen og ligger det ind i en is-hytte. Mest for at turisterne ikke skal snige sig ind og se på det, uden at betale for det.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-08-12 17:53

Klart nok, sådan er de jo de der Amerikanere...