/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
13 dages diætplan
Fra : tina_17
Vist : 5287 gange
50 point
Dato : 28-05-03 22:59

Hej!!!

er der nogle, som har prøvet 13 dages diæten???
hvis der er, kan i så fortælle om den virker...overvejer nemlig at starte på den på mandag. skal lige have smidt 10kg il jeg skal på ferie

Hilsen Tina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 29-05-03 01:30

Mandag: = 0 slik, 7 små måltider i løbet af dagen (sunde forstås!) Kombiner med en
-løbe,-rulle, -gå eller decideret motionstur. Tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag ditto. Og så fremdeles. Forbrænd mere end du indtager og tilla dsig selv at hygge i weekenden. Når du får det bedre med dig selv vil du opdage, at et stykke frugt er en lige så god forkælelse som vingummi og efter to uger kan du også nyde et glas vin uden dårlig samvittighed! DER FINDES IKE KORTE KURE!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvh osv

Kommentar
Fra : Bettinah

Dato : 01-06-03 20:02

Rigshospitalets 13 dages stofskiftekur er det rene fup!
Den har INTET med Rigshospitalet at gøre - der er flere læger der har udtalt, at den kan være direkte sundhedsskadelig.
At der er nogle, der har fulgt den og tabt sig - ja det er muligt! Alle slankekure virker! Alle kure, hvor man får færre kcal end man forbrænder, med fører et vægttab. Men vil man have et varigt vægttab og ikke tage de tabte kilo på igen bagefter, ja så er det kostomlægning, der skal til.

Bettina

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-06-03 00:25

Til Tina.
Personligt vil jeg fraråde de korte kure, for de virker ikke i længden og jeg snakker af erfaring.
Er selv ikke for gode venner med badevægten.
Men det har da hjulpet over to måneder, hvor jeg har tabt 10 kg, som er permanent væk, mangler stadig de 10.
Så det der skal til er at du i løbet af en uges tid, skriver alt ned, hvad du spiser og drikker, for så derefter at beregne dit energiforbrug i forhold til den mængde, du intar'
Det hele drejer sig simpelthen om kostomlægning og at du tænker over hvad du spiser.
Ved det er et helvede, at skulle gå og tænke over det, men du vænner dig hurtigt til det og du vil blive gladere for det bagefter, det er da bedre end at tage de kilo på igen efter sommeren og skulle til det samme næste år igen.
Du kan ikke nå at blive klar til sommerferien hvad det angår, men få det bedste ud af det.
Få evt. et par nære venner til at vurdere din størrelse, kan måske hjælpe.
Held og lykke :)

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 24-09-03 10:24

Der er intet der hjælper af kure. Med mindre du er stærk nok til at skifte dine madvaner ud bagefter, eller har råd til en kok der laver fedtfattig mad til dig hver evig eneste dag, som alle superstjerne har. Det er også den eneste grund til at de kan holde det dag ud og dag ind.
Det er lige som en bue du spænder ud. en dag knækker den, og så er du tilbage ved alt det gamle.
Heller acceptere hvor dejlig du er.
Jeg har fundet ud af at det hele er personlighed det i sidste ende drejer sig om.
Se selv hvor mange mere eller mindre uheldige piger og drenge der går rundt med lækre fyre/piger. Og man tænker: Hold kæft hvor er han heldig.
Men nej. Hvis du snakker med vedkommende er de altid udadvendt og interessante at spenderer tid med.

Om du har lidt for meget fedt eller ej burde da ikke være noget problem.
Hvis du har alt for meget er det selvfølgelig en sundhedsrisiko.

Men jeg har erfaret at det er din bevidshed der slår dig ihjæl og ikke kun din fedme.
At elske sig selv som man er, og så tage den derfra. Det er den eneste måde at blive helt slank på.

Når du leder efter en 13 dages kur, har du sikkert prøvet at tabe dig i mange år.
og så kan du lige så godt vælge at du så forbliver lidt mindre slank i et stykke tid mens du langsomt lægger dine madvaner om.
Det tager flere år at udskifte flere års dårlige vaner.

Hmm. Men bortset fra det så har jeg 2 venner der har tabt sig af den kur du leder efter.
Den er ikke et hak bedre end alle andre kure.
Og begge omtalte venner er fuldstændig lige så ovewrvægtige som de var før de startede på kuren den dag i dag.

En god ide er at gå til en diætist, og så vælge at komme hos hende ham en gang hver 14 dag eller hvis du har råd til det en gang om ugen.
Så har du næsten en personlig træner/rådgiver/backup, der holder øje med dig, og om du nu har lavet dit hjemmearbejde.

Det er dyrt ja. Men det er da pengene værd, istedet for at gå rundt i årevis og tænke på mad, og atter mad, og gå fra den ene kur til den anden.

Jeg har selv prøvet det. Har været på alle mulige kure, og har også tabt mig 10 kg. på 25 dage 2 gange. Og har tabt 5 og 8 og 7 kg. på alle mulige andre kure.
Og lige nu er jeg også næsten helt slank.
Men det er kun fordi jeg lige har været på en længere riskur.
Jeg er langsomt ved at tage det hele på igen.
Og hvis jeg ikke tager mig sammen og laver om på mine madvaner, kan jeg se mig om efter endnu en kur snart igen.

Og det er da unødvendigt efterhånden. Mine venner der aldrig har tænkt over mad på den måde som jeg gør det, har aldrig været overvægtige.
Det er simpelthen en besættelse. De har andet og andre ting i livet at gå op i.