/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
maling af gammel kommode
Fra : lotte1405
Vist : 976 gange
50 point
Dato : 22-04-12 13:33

Jeg har en gammel kommode jeg gerne vil have malet i hvid højglans.

Kommoden er vist nok behandlet emd et eller andet, men jeg ved ikke hvad.

Hvordan bærer jeg mig af? skal den først slibes ned?
hvordan får jeg højglans effekt?

Håber nogle kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-04-12 14:46

Du skal jo finde ud af hvad den er behandlet med først.

Glans afhænger af malingen du anvender, hvor du når du køber din maling skal købe en med høj glans.

Hvordan det komemr til at se ud afhænger af dit forarbejde slibning og spartling af revner og huller.

Jo finer din overflade er når du maler jo pænere resultat.

Hvis det skal være rigig flot skal du få den sprøjtmalet. Dette ændre dog på ingen måde ved det nødvendige forarbejde (slibning og spartling).

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-12 15:45

Med den rigtige maling og håndelag kan det blive lige så flot med pensel, som med sprøjtning.

Dit hovedproblem er at finde ud af hvad den har været behandlet med før.
Hvis det er en art voks eller polish, kan det ikke slibes væk. Ved slibning bearbejder man det kun runtr på træet, og ned mellem årerne.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-04-12 07:06

Hvis der ikke er nogle udskæringer ell.l. i kommoden, så er det muligt du kan bruge en mohair-rulle til at male med, så kommer det til at se ud som hvis det var sprøjtemalet.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-04-12 11:31

hvordan ser det ud behandlingen kan være at nogle kan se hvad den er behandlet med ud fra et bildet gør det nemmer at vejlede dig vi kan jo kun gætte ud i det blå hvordan man "maler over" uden det giver skjoler