/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
betaling af rast skat
Fra : soves2
Vist : 647 gange
20 point
Dato : 21-04-12 20:01

min kone har fået en mail fra skat at hun skyller ca 3000 kr i skat fra 2009 som de gerne vil ha selvfølig. men er det ikke lidt sent at komme 3,5 år efter di skule hver betalt og kreve de også på mail skule mene vis hun har skylde skat ping i 3,5 år at du skule ha sent et brev om det.

så midt spørsmår er om skat ikke kommer lidt sent og gør krav på de ca 3000 kr ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-12 20:13

Citat
så midt spørsmår er om skat ikke kommer lidt sent og gør krav på de ca 3000 kr ?

Nej

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 20:14
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 20:16

Så DÅRLIG stavning - er der sgu ikke nogen der kan nu omdage

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 21-04-12 20:20

Jo de burde kræve pengene tilbage betalt i 2009.

Mener de trækker pengene fra dit fradrag til året efter, hvis ikke du betaler dit retsskat. Men der kommer nok lidt renter på.

Din kone kan tjekke sin årsopgørelse fra 2009. På http://www.skat.dk/

Ellers syntes jeg i skal, tage til jeres lokale skattecenter og spørge dem om. Hvorfor de først kræver pengene tilbage 3 år for sent.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-12 20:20

Citat
Så DÅRLIG stavning - er der sgu ikke nogen der kan nu omdage

Måske en tilflytter fra langtbortistan.

Kommentar
Fra : soves2

Dato : 21-04-12 20:28

beklager staving fik at hvide i skolen jeg aldrig ville af lært at læse eller at skrive orblnd forstår i så det er selv lært så gør det så godt som jeg kan og tusen tak for hjælpen ind til hvider

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 21-04-12 20:38

Ik tag dig af dem, man kan godt forstå hvad du skriver, selvom der er stavefejl.
Jeg skal nok prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.

Kommentar
Fra : soves2

Dato : 21-04-12 20:41

tak i gen ind til hvider

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-12 21:16

Vær lige lidt opmærksom, der er altså bedragere på spil.

Dels burde Skat ikke sende noget sådant pr. mail, og de gør det slet ikke mere med klikbare links.

Hvilket fører hen til at de sidste par år er 100.000 danskere blevet udsat for identitetstyveri hvor svindlere er gået ind i folks skattemapper og harændret på skatteoplysninger og kontonumre så der er blevet overført penge til svindlernes konti.

Som det er nu er behøver man jo ikke Nem-ID eller digital signatur for at komme ind i Skat, kun personnummer og eget opfundet password kræves, og så kan der rodes rundt som man lyster.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 21:44

Citat
Måske en tilflytter fra langtbortistan.

Der for mange DANSKE FEJL i brugers måde at stave på.....
Har aldrig set så mange og velmente stavefejl før
Nærmere en` fra Nord-polen...der trænger til lidt opmuntring

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 21:47

NB: har selv lige fået en OPKNIVNING på hele 800.-
MEN DEN kom PR: Post = med Girokort
Og jeg er meldt til at få Post gennem E-BANK/ post? eller hvad det kaldes,
men der var intet om den lille SAG.....kun en rudekuvert = at betale/ eller ikke.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 21-04-12 22:22

Citat
Så DÅRLIG stavning - er der sgu ikke nogen der kan nu omdage

Så IDIOTISKE kommentarer - er der sgu ikke nogen der kan nu omdage

- jo, hvis man hedder nomore, og ikke kender noget til stærk ordblindhed.

Det er flot, at der alligevel er nogen, der orker at stille spørgsmål her, velvidende at nomore-tåben straks er på pletten.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 21-04-12 22:35

Jeg mener, at restskat som udgangspunkt forældes efter 3 år, men i særligr tilfælde kan forlænges af Skat.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 21-04-12 22:48

Betal ikke en kroner før I har talt med SKAT.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-12 22:58

Den slags kommer ikke på mail.

Kontakt SKAT eller borgerservice i din kommune.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-04-12 06:02

Tag kontakt til skat via denne side og få opklaret spørgsmålet...

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-12 08:59

Citat
Den slags kommer ikke på mail.

Jo - i "jørns" tilfælde gør de

Har I da ikke snart gennemskuet den platugle

Kommentar
Fra : kasparjust

Dato : 10-05-12 16:45

Jeg bor i Sverige og har af samme grund tit problemer med det skriftlige ,, derfor skriver jeg breve i WORD og har stavekontrol og grammatik ~ 'slået til'

personer der har problemer med ordblindhed burde også skrive i Word, inden de lägger deres mening /indläg ud på nettet