/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Spray maling
Fra : Sheila86
Vist : 2386 gange
20 point
Dato : 21-04-12 13:32

Kan jeg spray male ikeas Molger reol.. og hvordan bliver resultatet?

Molger: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20154591/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-04-12 14:05

Ja du kan.
Vi har gjort det med en vinreol magen til den du linker il.
Bare brug træ/olie maling.
Og sørg for at dække godt af.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-12 16:32

Jeg ville ikke vælge spray. Der er mange riller hvor overskydende maling lægger sig.

Brug en pensel istedet, der kan du bedre styre det. Den kan skilles ad, så vidt jeg husker fra den jeg selv har - som nu bare står i drivhuset, hvilket gør det nemmere at arbejde med også når der skal males under ribberne.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-04-12 16:48

Det er da frsitende at spraymale for at tage den letteste løsning, men om det bliver rigtig pænt er svært at vide. Der er, som Smuller også skriver, stor risiko for at malingen lægger sig i rillerne.

Jeg ville også skille den ad og så malen den med pensel. Det er slet ikke så besværligt, som du måske forestiller dig. Og skal reolen stå fremme, så får du i hvert fald et pænt resultat på den måde.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 21-04-12 19:05

Selvfølgelig kan du som udgangspunkt spraymale reolen - HVIS du er omhyggelig med ikke at sprøjte for meget på ad gangen og i øvrigt skille reolen ad.

Kommentar
Fra : Sheila86

Dato : 21-04-12 21:02

Kan se at det ikke er helt umuligt..

Har fundet dette link: http://therez.se/2009/may/molger-har-fatt-ett-litet-lyft.html

Men hvad betyder Målartvätta

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 20 point
Dato : 21-04-12 21:16

Citat
Men hvad betyder Målartvätta

Det betyder "Malervask".

http://www.alcro.se/Inomhus-inRengoring-Delfin_Malartvatt.aspx

på dansk:

http://promaling.dk/beckers-beckers-malervask-p-137.html

Hvis reolen er ny, så behøver du ikke at vaske den af først - det er kun, hvis grundlaget er fedtet og skal afvaskes.

Kommentar
Fra : Sheila86

Dato : 21-04-12 21:25

pifo... Tak! :D

Jeg mener reolen er lakeret, det kan være derfor hun har brugt malervask.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-12 21:46

og hun har skrevet:
Jag penselmålade allt. ;) Det tig sin tid men bra blev det. :)

altså ikke spray :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-12 21:48

Hvis det er den fra Ikea er den ikke lakeret. Men hvis man har haft den i brug - så er det en god ide at vaske den af i salmiak eller anden grundrens inden man maler :)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-04-12 21:52

Citat
Hvis det er den fra Ikea er den ikke lakeret.

Det tror jeg ikke er sandt.
Se i produktbeskrivelsen:

Massiv birk, Klar polyurethan-/akryllak

fra: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20154591/

Kommentar
Fra : Sheila86

Dato : 21-04-12 21:54

Den er lakeret

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-04-12 22:07

OK, så er min bare gammel og før de lakerede dem eller også er det gået af

sorry

Godkendelse af svar
Fra : Sheila86

Dato : 22-04-12 14:06

Tak for svaret pifo.