/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
mine fisk dør
Fra : claus50
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 21-04-12 01:46

hej er der mon nogle der kan fortælle mig hvorfor mine fisk dør de bliver tynde (får nok mad)og der er ikke nået andet at se på dem og de spiser håber at der er nogle der kan hjælpe mig ?

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 21-04-12 06:08

Hvad er det for nogle fisk, du har?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 07:56

Alderdom eller der er gift i dit akvarie

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-04-12 08:33

Ud fra det du skriver, er der vist ikke nok til at give et objektivt korrekt svar.

Lugter vandet ?

Trives dine akvarieplanter?

Er vandet klart, grumset, gult eller på anden måde urent?

Hvad har du af filter til vandbehandling?

Hvilken temperatur har vandet?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-04-12 08:57

Fisk der æder og ellers har det godt, taber sig ikke = naturligt
så alderdom eller gift.
Der kan dog være tale om indvolds-orm, der kan du få noget ved en
dyrehandel (under bordet FLAGYL) eller Dyrlæge
½ tablet til 50L mener jeg der skulle til - i en uge
der efter skiftes ½ delen af vandet, hver uge - 2 eller 3 gange

Kommentar
Fra : Fi123

Dato : 30-05-12 13:07

Her for en uge siden var der en masse af mine fisk i mit Akvarium der døde, og akvariumet luktede forfærtæligt i hele huset! Og der var begyndt at blive fuldstændigt sort i akvariumet man kunne ikke se derind selvom det var 2 dage siden vandet blev skiftet? Men så startede vi forfra.
1: Satte fiskene i en balje
2: Vaskede alt i akvariumet
3: skiftede vandet
Og færdig, også gik lugten fuldstændig væk og alt var fint :D
Måske er det, det samme ved dit Akvarium, at der simpelhen bare er kommet Uballance i det?