/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Isenkram
Fra : Itphonehome
Vist : 666 gange
40 point
Dato : 17-04-12 22:27

Hejsa,
Jeg er ved at skrive en bog og er nået til emnet "isenkram". Jeg ved stort stet intet om isenkram.
Kender i en god hjemmeside med guides omkring køb/vejledning af isenkram ?

fx. hvordan vælger man den rette kniv, gryde osv.

Finn.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-04-12 22:33

TÆNK

Altså bladet, og mange andre steder, hjemmesider, aviser osv, der laver sammenligninger/tests af produkter

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 50 point
Dato : 17-04-12 22:36

det er aldrig en god ide at skrive om noget man ikke har forstand på. de informationer du kan få her bliver aldrig fyldestgørende. Find en isenkræmmer(ikke en ekspedient) som vil skrive afsnittet for dig, og husk at anføre hans navn som forfatter til afsnittet.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 17-04-12 23:34

Citat
Jeg er ved at skrive en bog

Hvor interessant - at skrive en bog om noget man ikke har forstand på - det er dog det tåbeligste jeg længe har hørt om...

Kommentar
Fra : Itphonehome

Dato : 17-04-12 23:48

webm - Jeg har jo ikke tænkt mig at skrive en hel bog om isenkram. Det er bare ét delemne blandt mange i min bog.

skytten49 - Det lyder som en fin idé.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 18-04-12 00:28

Hejsa,

At påbegynde en bog om et emne som du tydeligtvis ikke har evne/viden om - ifgl. dine egne opl. og dermed ønsker dette forums bidrag.... ?

Nej den holder nok ikke her!

Bluesky

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-04-12 02:40

Citat
at skrive en bog om noget man ikke har forstand på - det er dog det tåbeligste jeg længe har hørt om...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-04-12 05:30

Det er vel ikke usædvanligt, at en forfatter skal lave en del research om et emne? Itphonehome ønsker jo netop at sætte sig ind i området, og det er dét, der bliver bedt om hjælp til. Hvordan gør man det?
Nå, men frem for at skrive noget, der allerede er skrevet af andre, så var det nok bedre, hvis du opsøgte en kok eller flere, for at høre dem om, hvad de lægger vægt på, når de indkøber nyt udstyr til køkkenet. Eller opsøg en af skribenterne i Damebladene, som giver gode råd om madlavning

Jeg byder ind med et gæt: Er du ved at skrive en bog med gode råd til ham/hende, der flytter hjemmefra?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-04-12 09:57

Citat
webm - Jeg har jo ikke tænkt mig at skrive en hel bog om isenkram. Det er bare ét delemne blandt mange i min bog.

Jeg vil da kun ønske dig god fornøjelse og velkommen på bestsellerlisten...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-04-12 09:58

Citat
Jeg er ved at skrive en bog

Vi får vel en melding når den udkommer?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-04-12 11:55

Der er opfundet utroligt meget Isenkram, der slet ikke er brugbart i dagligdagen, og forsøger man at bruge det, så er rengørings processen længere ... med tidsforbrug og vandspild ... til følge.

Når jeg køber Isenkram er hygiejnen i højsædet, hvordan er grebet sat på, er det muligt at holde det rent, findes der hule håndtag på gryder - potter og pander, de rene hygiejne fælder der UMULIGT kan holdes rene.

Jeg kunne IKKE i min vildeste fantasi forestille mig at købe 4 - 5 gryder ... med låg, for 199 eller 299 i et Supermarked, bare ET kig håndtaget i låget, og jeg løber skrigende væk, bare et hul med en skrue - som ofte går løs - og så op i en knap, af skiftende herkomst.

Skruen kan IKKE holde tæt, mellem låg og knop, og der samles alverdens gode ting og sager imellem. Når så skruen går løs, så skruer de fleste den bare fast igen, uden at skrue det af - for rengøring. Og for resten kan fantasien fortælle jer, hvad der så kan dryppe - af gode ting og sager - ned i den næste ret... guf for feinsmeckere...

Det samme gælder også køkken redskaber, her kan der også være hulninger, hvor der sidder madrester - fra gang til gang - og hygger sig...

Og så skal det selvfølgelig være praktisk i brug - for mig - mange håndtag "favner ikke en ordentlig lap", så jeg tester for om håndtaget er længere, end min hånd er bred.

Så skulle isenkræmmerne leve af typer som mig, havde de ikke ALT det billige skrammel på hylderne, som de forsøger at slå mønt af, ved salg til ærlige mennesker.

Bedste hilsner fra vedikkealt...

Kommentar
Fra : Itphonehome

Dato : 18-04-12 13:41

Tak for svarene.
Allesammen gode råd.

pifo - jo det er netop sådan en bog jeg er ved at skrive.

webm - skal nok skrive når den engang udkommer.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-04-12 16:03

Citat
webm - skal nok skrive når den engang udkommer

Det ser jeg frem til.

Kommentar
Fra : Kristina87

Dato : 31-10-13 16:46

Jeg kender ikke en bog, men jeg kender en god webshop, der sælger alverdens isenkram online. Hjemmesiden hedder http://www.trendtorvet.dk/shop/frontpage.html og du finder alle de kendte mærker som Herstal, Holmegaard, , Rosti, Royal Copenhagen, Raadvad, Scanpan, Stelton, Sødahl, Tefal, Trip Trap, Zone, Zwilling, Jamie Oliver, Kay Bojesen, Kähler, Le Creuset, Lene Bjerre, Menu, Nuance, Hoptimister, Aida, Alfi, Bodum, Igrill, Jacob Jensen, OBH Nordica, Piet Hein, Oillivuyt, Poul Pava, Rikki Tikki, Rosendahl, Cakes & Co, Eva Denmark, Gense, Georg Jensen.

Måske det var værd at kigge forbi siden for at finde lidt inspiration til din bog.