/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Nu er den gal igen.
Fra : bentwilly
Vist : 586 gange
42 point
Dato : 15-04-12 13:35

Vi har er overtalt til at få et par 4G forb. til internettet. Så vi ha taget forbindelsen over telefonen fra. Vi havde en router fra TELIA "Thomson". Den har vi taget fra for at bruge en router vi brugte tidligere, en Linksys Cisco model WRT160NL. og nu er F løs. Vi kan godt gå på nettet med de nye 4G´ere (trådløse..), men netværket er ude af drift og jeg kan ikke finde ud af at sætte det op med Linksys´en. Vi har to computere en stationær og en bærbar, og en printer, HP O=fficejet Pro 8500 A. Nu vil vi selvfølgelig gerne have hele netværket igang igen... Jeg er tilbøjelig til at slutte routeren fra Telia til igen. Den var tilsluttet telefonstikket og er taget fra, men den virkede da og vi kunne begge bruge printeren. Hvad gør jeg dog ved det? Der er helt sikkert nogen som "kan det der"... På forhånd tak for råd.
Venlig hilsen til jer alle!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-12 13:43

Citat
Der er helt sikkert nogen som "kan det der"...

Den routers Mac skal jo være tilmeldt Stofa....

Da Stofas virker tyder noget på den anden IKKE er tilmeldt og derfor HØJEST kan køre med en ting af gangen....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-04-12 14:12

Har din router skillefilter - prøv at se bagpå, om der er mere end en indgang
hvis der kun er en LAN port, kan du ikke bruge den, der skal være en DSL port

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-04-12 14:14

Du kan godt bruge Linksys EFTER din Thomson

Kommentar
Fra : bentwilly

Dato : 15-04-12 17:42

Til nomore. Hvordan slutter jeg to routere til? Jeg mener kun der er et stik bag på min lenovo think´er hvor der kan komme et "telefon" stik i... Jeg er i vildrede.
Venlig hilsen, Bent

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-12 18:04

Citat
Hvordan slutter jeg to routere til?
et kabel fra en af udgangene på den første, det en af de udgange som er beregnet til at gå til en computer, og så indgangen på den yderste router.
Men hvorfor bruge 2 routere? Det er ret nemt at sætte et hjemme netværk op
Hvad er der af styresystemer på de computere som skal være på dit hjemme netværk?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-12 18:05

Citat
Den routers Mac skal jo være tilmeldt Stofa...
hvor i spørgsmålet femgår det at det er Stofa som leverer den nye højhastigheds forbindelse?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-12 18:22

Det står ingen steder, men Telia og Stofa er samme leverandør

Kommentar
Fra : bentwilly

Dato : 15-04-12 20:00

Til o.v.n.
Jeg har en router som fulgte med, da vi ikke havde hver en 4G trådløs internetforbindelse. Vi ha sluttet 4G´erne til hver vores computer og vi er fint på nettet. Men. Så fjernede jeg Thomson routeren og prøvede med min Cisco router at tilkople min HP8500 printer, men jeg kan ikke kople den printer op så jeg kan udskrive, Så har jeg prøvet at sætte Thomson´n til igen, men det virker heller ikke. Thomson´en er sluttet til min computer med et kabel fra routerens Ethernetport til stikket i computeren, men, nej. Stadig ingen forbindelse mellem computeren og den trådløse printer. Så jeg ved ikke mine levende råd for at komme igang med at printe. Surt show er det. Hvad er der dog i vejen - er jeg helt ude i den mørke skov? Lad mig høre. Venlig hilsen Bent

Kommentar
Fra : bentwilly

Dato : 15-04-12 20:04

Til O.V.N. Igen.
Jeg har windows XP 2000 professionel og de almindelige kontorprogrammer. Det virkede fint før jeg pillede ved det hele da vi fik sat 4G´erne op på hver vores computer. 4 G virker fint vi er på nettet uden problemer...
Venlig hilsen
Bent

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-04-12 22:48

Hvis du starter helt forfra - med at sætte din Thomson på nettet - tilslutte PC osv,
((som åbenbart også virker - bortset fra din printer?))
så er det bare kople den anden i i en WAN port, så er den på nettet.
Har selv hjort det for mindre end en uge siden, og det virkede,
men som skrevet hvorfor 2 routere?
Jeg gjorde det i et forsøg på at undgå Thomson´s router
da den er en satan at have med at gøre

Kommentar
Fra : bentwilly

Dato : 16-04-12 18:05

Til nomore. Tak. Jeg satte Thomson´en til igen som før. Fandt et program (windows hjælp) bad den om at reparere lan-"et eller andet", og pludselig så virkede printeren igen. Det er da mærkeligt. Men hvad det virker, men om jeg er på nettet med 4G´erne eller via Thomson routeren, ja det er ikke til at sige lige nu. Har talt med Telia idag - de siger vi skal bruge en (vel også en Thomson?) 4G-router for at få det hele til at spille sammen - så sådan een får vi snart sendt hjem. Så får vi se...
Indtil nu så kører det - tak skal du have hr. nomore - og tak til jer andre, det har været en glæde at se de mange hjælpere derude...!Venlig hilsen
Bent

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-04-12 10:53

Citat
tak skal du have hr. nomore

Så skal du jo sådan set bare lige huske at afslutte spørgsmålet og give nomore de dyrebare points han har fortjent...