/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fin kulturelt.
Fra : Mosebaek
Vist : 1050 gange
300 point
Dato : 13-04-12 22:59

Siger disse navne jer noget???
Hunt Powers,Klaus Kinsky,Rai Saunders,Robert Hundar, Fernando Cancho.Josefp Cotton, Julian Mateos,Terence Hill,Bud Spencer,Steffen Zacharias,Cameron Mitchel,Carl Mohner,

Livio Lorenzon,Tony Kendall,Dick Palmer,Marina Mulligan,Wayde Preston,Lea Massari, Rick Boyd, Josè Manuel Martin,Anthony Steffen,Robert Hundar,William Berger,

George Hilton,George Eastman,Franco Nero,Alberto Dell'Acqua,Mark Damon,Pier Paolo Pasolini,Lou Castel ,Lee Van Cleef,John Phillip Law,Jose Torres,Anthony Steffen,

Peter Lee Lawrence,Giuliano Gemma,Evelyn Stewart,Robert Camardiel,Pepe Calvo,Ennio Balbo,
Gian Maria Volonte,Robert Wood,Leo Anchoriz,George Harrison

Valerie Fabrizi,Franco Derosa,Ettore Manni,Gianni Garko,Frank Fargas,Miles Deem,Simone Blondell, Franco Borelli, Ettore Manni,

For blot at nævne nogle få.

Og har i evt. en beskrivelse af et eller flere af personerne.......tyder det på i er besat af samme lidenskab som jeg.Nyheder besvares,foreløbig med 300 dask.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-12 23:12

Er du ude i en test af os senildemente??

Nu er der jo rigtig mange navne, men lige disse Terence Hill,Bud Spencer er jo Trinity brødrene

George Harrison er fra The Beatles

Og det var uden at google selv om det jo ville give svar på resten

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:14

Klaus Kinsky
Har været med i par *mærkelige film* men dem kender du sikkert..
(ellers kan du få links til dem)
Det kan så bare undre MIG, at du ikke har andre med....????????
på din liste,,
---

David Attenborough
Særdeles god film______
http://www.imdb.com/title/tt0066730/
http://www.imdb.com/find?q=jenny+agutter&s=all

Men ellers står den vel på MAKARONI og ikke spaghettie film_noir

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:23
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-04-12 23:26

Ja okay,i får lige et par tip mere: Clint Eastwood,Burt Reynolds & Frank Wolff.

Nordsted1,er jo som altid hurtig på ...........

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:37

indeholder PORNO......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-04-12 23:40

Her er en smagsprøve,hvor jeg vil henad:
http://www.youtube.com/watch?v=BfLqaPHZpuU&feature=related

Ingen behøver se hele filmen.Men nyd de første fem minutter,med hønsekaglen og en "skabet køter" der smutter da den fornemmer at rytterne er "Bad Boys".

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:41

????????????
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Wolff_(actor)
gamle og en´ ud-døende race.....

------
Der er mange, du ikke har med, men HVOR er damerne hende
i den del af filmens verden?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:41

Citat
henne.....

tidlig på dagen...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:43

EN```skié Løve
eller bare en GÅDE

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:44

Metro Goldwin?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-04-12 23:52
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-04-12 00:28

Citat
gamle og en´ ud-døende race.....

Ja desværre.Folk sætter ikke længere pris på kvalitet.

Jeg kan nævne de der navne,i søvne......og endnu flere.

Spaghetti Westerns,blev jo en verdensomspændende succes,hvor selv store internationale skuespillere "tilbød sig".

Men de blev altid nedvurderet af "kulturpaverne".Selv her i DK,blev der lavet parodier af dem,i form ag "Præriens skrappe drenge".....da kunne biograferne fyldes.Men så gik man over til pornofilm (en anden slags ryttere) Så var det slut med "Django".

Der har medvirket skuespillere fra,USA,Bolivia,Brasilien,Cuba,Grækenland,Juguslavien,Østrig,England,Tyskland,Frankrig og Danmark.(Evy Nordland). Og så selvfølgelig i "føde landene" Italien/Spanien/Tyskland/Frankrig.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-04-12 00:46

Ha`li`e ondt af mig:

Har ca. 130 spaggetty vesterns på VHS. Har ligget om natten mellem to og fire,for at opta`dem på Bl.a. RTL2. Nu vil min ret nye afspiller ikke mere afspille dem.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-04-12 00:58

Glemte helt "Big stars" som:
Peter Carsten,Lee Burton,Claudio Camaso,Guy Madison,Monica Randall,Antonio Molina Rojo,
Rik Battaglia,Eduardo Fajardo,Benito Stefanelli,Antonio Casas.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-04-12 06:22

Nåå så forstår jeg bedre, at jeg ikke genkendte så mange navne, så jeg ikke rigtigt gjort det i western

Kan du ikke få hjælp til alle dine film, det er da ærgeligt at du ikke kan se dem

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 300 point
Dato : 14-04-12 10:35

Citat
Ja desværre.Folk sætter ikke længere pris på kvalitet

Det kan du da ikke mene - ærligt...
De film jeg har set, har skræmt mig LANGT væk fra de film.....
enkelte er dog rimelig godt lavet = skal lige tænke.
Når man ser en film som Den gode/ den onde ---
så får man altså ondt i sit sind, af at se/ høre filmen
den er total ude af synk (originalen) har ikke set film
i den genre* siden, og vil ikke ofre tid/ penge på det.
Bare at se de gamle Trinity film......tæsk_ lyden er 10 sekunder før/bagefter selve aktionen.
------
Så kan man snakke om, at det er SVÆRT, at synkronisere en tegnefilm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-04-12 11:22

Citat
Ja desværre.Folk sætter ikke længere pris på kvalitet.

Skal indrømme,det var ment som en joke.Derfor også ledsaget med et
De blev jo,og er regnet som B-film.Rene penge-maskiner. Rigtig mange er optaget i Spanien/Almeria.
http://historienet.dk/guider/oplev-historien/spansk-orken-blev-det-vilde-vesten
Flere af dem blev lavet på under en måned.Tit stod selskaberne i kø,for overtage faciliteterne,fra det forrige filmhold.
Amatøragtig: Jeg har set film,med kondensstriber fra fly,på himlen.... en bil i baggrunden,eller en skuespiller,med en flot armbåndsur på håndleddet.
Mange af skuespillerne var stuntmænd.Med forskellige "kunstnernavne". (Eller flere).

Hunt Powers = Jack Betts
Wayde Preston = William Erksine Strange
Dean Reese = Attilio Dottesio
Aldo Sambrell = Alfredo Sànchez Brell
Peter Lee Lawrence = Karl-Otto Hirenbach / Arthur Grant
Tony Kendall =Luciano Stella
George Martin = Jorge Martin - Francisco Martinez. - Alfonso Balcázar
Robert Hundar = Roberto Undari / Claudio Undari.
Bud Spencer = Carlo Pedersoli
Terence Hill = Mario Girotti

Nå men undskyld mig (småsenile gamle fjolds) Der er nok ikke mange (udover Uffe Ellerman) der deler min (nogle vil nok kalde den særprægede) interesse.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-04-12 18:08

Tak for svaret nomore. Også til Nordsted1 for for film.

Men jeg tror nomore,var flittigst denne gang.

Vh. M.