/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Popupbillede.
Fra : fredag
Vist : 406 gange
38 point
Dato : 28-05-03 12:59

Hej.
Jeg har et landkort med forskellige hotspot links. Mine links går til billeder, men når jeg klikker på et link får jeg et nyt browservindue med menuer o.s.v. Det jeg gerne vil er at jeg kun får billedet vist og ikke andet. Ikke noget med at der står Explorer foroven..... Kan det ikke lade sig gøre ???

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 28-05-03 13:06

ja det kan det, men jeg kan ikke huske hvad komandoen er, men for at fjerne scrollbars, location ser den sådanne ud:

<a href="#" onClick="MyWindow=window.open('http://www.link.htm/dk','MyWindow','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=420,height=220,left=225,top=150'); return false;"><font color="#000000" size="2" face="Times New Roman, Times, serif">navn på link</font>

Accepteret svar
Fra : Marchwitz

Modtaget 48 point
Dato : 28-05-03 13:09

Alt kan lade sig gøre. --- Har jeg læst et eller andet sted.

Kast et blik på denne side: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/dhtmlwindow.htm
Den giver html koden til sådant et vindue, som jeg tror du tænker på, og der er flere andre muligheder.
Men i det hele taget er http://www.dynamicdrive.com/
et besøg værd. Der kan man finde mange gode ting.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 28-05-03 13:35

Tak for svaret Marchwitz. Lige det jeg søgte, nu må jeg bare se om jeg kan finde ud af det med de der koder, er ikke så stærk i dem.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 28-05-03 14:08

Selv tak.
Jeg har selv benyttet teknikken: Prøv, - Og se hvad der sker.
Jeg ved jo ikke hvad du bruger til at fremstille din hjemmeside med.
Jeg bruger selv fortrinsvis Fron Page, og der skal man blot klikke på html fanen, så kommer man derind hvor koden skal placeres.
Når jeg skal prøve den slags koder, tester jeg dem altid først på en tom Front Page side.
Så risikerer jeg ikke noget hvis det kikser.
Hvis du benytter det eksempel jeg linkede til i mit svar, skal du også gemme et par ikoner på din hjemmeside. Koden skal så rettes til således at der refereres til ikonernes placering på din hjemmeside.

Det lyder måske som volapyk, men det er nemmere at prøve sig frem end det er at læse om det.

Og så kan jeg iøvrigt varmt anbefale denne side: http://www.html.dk/

Held og lykke
Kim Marchwitz