/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bogbindersvend Frederich Petersen
Fra : fj2901
Vist : 1026 gange
500 point
Dato : 11-04-12 14:11

Jeg leder efter Bogbindersvend Frederich Petersen, København.
Det eneste jeg hved er at han får en søn Peter Carl Petersen født den 13-04-1833
i Vor Frue sog Odense opsl 35,men hvor kommer han fra.

Hilsen og på forhånd tak
Finn Jensen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 11-04-12 15:10

i Vor Frue sog Odense opsl 35
Det opslag starter med Januar 1935

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 11-04-12 15:30

Undskyld at jeg ikke udtrykte mig helt klart.
Sønnen bliver født den 13-04-1833 vor frue Odense 1825-1834 opsl 35 barn no 11
Med venlig hilsen Finn Jensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-12 15:48

Moderen er jo Cecilie Andersen, har du hende?
og er fadderne E og C Martens hendes familie??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-12 16:03

Det her har du jo Sikkert:
http://www.ddd.dda.dk/kiip/asp/alle_opl.asp?kipnr=K0478&lbnr=305&begivenhed=D%E5b

Og bogholderen her er nok lidt for gammel?

København, København (Staden), Klædebo Kvarter, Klædebo Kvarter II, Store Fiolstræde 215 B & 233 C??, 2 den sal, 1148, FT-1850, C1730
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Andersen 59 Ugift kammerraad og bogholder ved Finansministeriet, huusfader Kjøbenhavn

Frederich med ch kunne tyde på han kom fra hertugdømmerne??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-04-12 19:12

Undskyld, Frederich Petersen ikke Frederik Andersen

Jeg finder ingen Frederich Petersen med passende alder...
men navnet kan jo staves på mange måder:

Petersen eller Pedersen og Frederich, Frederik, Friderich, der er mange afarter...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-04-12 20:28

Hej
Jeg kan nu godt finde 1 i København
Men det er nu langt fra sikkert at det er ham!!

København, København (Staden), Hof & Militæretaten, Hof- & Militæretaten, Tulipangaden 3, 3233, FT-1801, A5020
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Karen Kerstine Petersen 29 Enke Huus Moder
Daniel Petersen 8 Ugift hendes Søn
Friderich Petersen 6 Ugift ligeledes [hendes Søn]
Friderikke Petersen 4 Ugift hendes Datter
Friderich Christian [Petersen] 1 Ugift hendes Søn
.....................................................................................................................
Og hvis dette er moderen, passer alderen godt nok!!

Cecilie Andersen
Female Birth: 1801 Odense, Odense, Denmark

Navn: Cecilie Andersen Køn: K Alder: 78 Civilstand: Enke(mand)
Fødested: Odense
Kilde: FT-1880 Amt: Odense Herred: Odense Sogn: Odense Købstad Stednavn: Odense

MVH
Modersvilje