/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hundehår på bukser
Fra : kurt1234
Vist : 674 gange
50 point
Dato : 11-04-12 08:07

Jeg har et par sorte bukser som trækker dyrehår ja jeg ligner en der har pels på benene når jeg tar dem på. Det med vaskeklude er prøvet og jeg har ikke tørretrumbler så kan nogen hjælpe mig?
findes der noget at vaske bukserne i som gør at bukserne ikke suger hår til sig? eller er de dømt til pusseklude så øv de er helt nye og har været små dyre at købe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-12 09:14

Det bedste råd var ellers det med vaskekludene

Det næstbedste er fnugruller

http://www.fnugruller.dk/

Men det er et stort arbejde. Der findes mig bekendt ikke et mirakelmiddel.

Hvis du opgiver fnugrullerne, er de kun anvendelige som pudseklude

Kommentar
Fra : kurt1234

Dato : 11-04-12 09:28

Det holder ikke så snart jeg har rullet med rullen går der 10 min så de fyldt igen med hår.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-04-12 09:34

Skift hunden ud til en hårløs race

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-04-12 09:41

Jeg er enig med Nordsted1 i det med vaskekludene.

Når min hund fælder kommer jeg tit en håndfuld engangs-vaskeklude med i vaskemaskinen, da de nærmest suger hårene til sig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-04-12 09:45

Ellers må det handle om, at støvsuge og strigle hunden(e).

Når jeg har friseret min hund med en kam, og brugt karten, så plejer jeg at slutte af med denne:
http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/gummiboerste-363p.html den fjerner de løse hår, der ellers flyver rundt.

Kommentar
Fra : kurt1234

Dato : 11-04-12 16:13

øv troede man måske ku vaske eller skylle i noget der tog efekten, men hunden blir redt i denne tid hver dag men der er mange hår alligevel.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-04-12 09:28

Citat
øv troede man måske ku vaske eller skylle i noget der tog efekten, men hunden blir redt i denne tid hver dag men der er mange hår alligevel.

Nu ved jeg jo ikke hvilken race din hund er, men hvis den har en pels så den fælder så meget, at det er et problem, så er det sandsynligvis ikke nok at rede den.

Jeg har en schipperke, som har en rimelig god pels, jeg starter med at frisere ham med en stålkam fra Kate Winter, derefter bruger jeg karten og til sidst bruger jeg gummibørsten, ingen af delene kan undværes, hvis jeg vil være nogenlunde fri for, at få hundehår i næsen m.m.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-04-12 09:38

Jeg starter med den kam, der her hedder "lang multi": http://www.kw.dk/

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-04-12 09:42

Hmmm, dybdelink virkede åbenbart ikke, men inde på siden kan du klikke på Børster-kamme > KW kamme, så er det den der hedder lang multi.

Derefter bruger jeg en karde, der ligner denne: http://www.butiklunden.dk/shopView.asp?page=3&id=615&getString=page%3D2%26ct%3D139

Og slutter med gummibørsten jeg linkede til tidligere.