/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mathias Hansen Schmidt Christiansen
Fra : cschannong
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 09-04-12 11:36

Hejsa

Mathias Hansen Schmidt Christiansenfødt 29 April 1875 i Højrup sogn, Tønder Amt
dør i Toftlund sogn i Sønderjylland i mellem 1934-1947. Han var bagermester og efterfølgende kornhandler

Han bliver gift i 1900 med Else Marie Enemark(født 18 september 1872 i Højrup sogn, Tønder Amt) død samme sted efter 1947

Jeg mangler nogle dødsdatoer på begge to. Skulle der være andre informationer er de velkomne.. Jeg har dog forældre og børn til dem begge

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-04-12 12:07

Det er vist for nyt til at vi kan finde det på nettet, men
da jeg begyndte på Danfoss i 1970 var udviklings chefen Enemark lige død, måske en søn?

Der er hele 8 nulevende Enemark her i Sønderborg kommune,
som den første vil jeg anbefale dig at kontakte Inger Enemark i Kirke Hørup,

hun er bibliotekar og har så alle kilder inden for rækkevidde,
hun kender sikkert sin Enemark familie, måske også din??

Prøv at ringe 7441 7209

Mandens navne er mere almindelige og langt sværere at spore...

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 09-04-12 15:53

Det lyder interessant og det vil jeg da undersøge nærmere.

Kommentar
Fra : EnemarkInger

Dato : 05-06-12 22:30

Jeg er den Inger Enemark, Kirke Hørup, der omtales.
Min gren af familien har desværre ingen slægtstavle, og jeg kender ikke til Mathias Hansen Schmidt Christiansen fra Toftlund ej heller Else Marie Enemark.
Hvis det kan være nogen hjælp, så hed min far Arne F. Enemark (1920-1969) og var fra en gård i Høgelund nær Vedsted, nær Vojens. Hans far hed Eskild Enemark (1889-1956), og hans far igen var Anders Enemark (1859-1920).