/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvor henter i apps ?
Fra : o.v.n.
Vist : 924 gange
50 point
Dato : 08-04-12 22:56

Jeg har overgivet mig og købt en Android smartphone, nu skal den så udstyres med både dit og dat, dog ikke spil men ellers alt det andet som sådan et instrument kan.
Den bliver leveret i løbet af få dage og jeg vil godt være forberedt når den kommer.
Spørgsmålet er: Hvor kan man hente apps til Android 2.3 "Gingerbread"?
Gerne andre sikre steder end Google play som i måske ved er jeg ikke så glad for Google
Det er selvfølgelig en Sony Ericsson hvad ellers

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-04-12 23:02

Hvis du ikke er så glad for Google, hvorfor køber du så en Android telefon?
Android er ejet af Google

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-12 23:08

Der er appbrain.com
Du skal så huske at tillade ukendte kilder, under sikkerhed i indstillinger!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-04-12 23:10

I den sidste nye version af Android har "Marked" skiftet navn til "Play Butik"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 23:11

Ja jeg ved det godt, det er en slags overgivelse til fjenden men disse Android telefoner kan en masse som min gamle Windows 6.5 telefon ikke kan, og så er den noget så langsom, for at n nævne et eksempel så skal jeg ofte genstarte før jeg kan bruge kameraet, alle som jeg omgås har en Android telefon og jeg har været lidt misundelig

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-04-12 23:13

Nu behøver du ikke være bange for Google, for langt de fleste apps på Google Play er trediehånds applikationer, som intet har med Google at gøre

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-04-12 23:15

På den anden side, er du "nød" til at oprette dig en Google konto, for alt bliver nemmere med en fælles tilgang til diverse programmer!!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-04-12 23:17

Jeg glemte at skrive direkte at man henter APPs via Play Butik eller hvis det er en gammel version af Androi via Marked.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 23:19

Som du dog kan trøste g_h nå men jeg vænner mig sikkert til det nye system

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 23:23

appbrain.com ser fin ud, jeg har allerede fundet TV2 vejret, som bondemand skal vejr udsigten være med apps hentes sikkert direkte fra telefonen eller kan de hentes til computeren og overføres? Ikke at det gør så meget når jeg er hjemme vil jeg sikker koble op med WI-FI

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 23:28

Artiklen her kan måske føre til den totale overgivelse så at jeg henter apps fra Google Play:
http://www.pcworld.dk/art/213403/google-strammer-sikkerheden-i-android-market

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-04-12 23:34

I hvert fald skal du ikke regne med, at de andre udbydere af apps til Android er mere sikre, end Google Play.
Men lidt sund fornuft og lidt læsning rundt blandt anmeldelserne, for den ønskede applikation og du bør kunne skelne gode fra dårlige/onde udviklere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-12 23:44

Den der ler sidst ler bedst

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 09-04-12 00:47

Jeg henter dem her:

https://play.google.com/store

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-12 08:14

Du kan faktisk teste dine android app's på pc'en FØR du installerer dem på din mobil.

http://bluestacks.com/

..så får du ikke fyldt din mobil op med al muligt crap der ikke fungerer optimalt
Ps. Husk iøvrigt som noget af det første at installere AVAST for mobile:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity

..og har du spørgsmål vi ikke kan løse hér på sitet? Så findes dette udmærkede forum:

http://android.stackexchange.com/
Go' påske </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-04-12 08:26

Hent også en manual på hjemmesiden, der følger kun en lille folder med telefonen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-04-12 09:24

O.v.n.

Du laver en mailkonto i google for den skal du bruge for at starte din telefon op. Så skal du have adgang til nettet. Og så installerer du dine daglige mailbokse.

Jeg har en googlekonto til et formål, telefonen.

Jeg har kun brugt den en gang, da telefonen skulle virke. Men så installerede jeg min livemail, og det kører. Og jeg har ikke være inde på min googlekonto siden. Så du må bare lige bruge google ½ dag, det er da ikke så slemt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-12 12:08

Google har indbygget en sniffer i android, som automatisk sender alle oplysninger til US.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-04-12 13:18

Eyvind og det samme kan du sige om både apple og Windows phones... så?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 13:30

Citat
en googlekonto til et formål, telefonen
God ide Granner01 mange af jeg ved sikkert fra mine tidligere indlæg at jeg helst ikke benytter Google tjenester, så det at købe en Google udviklet telefon er vel en slags overgivelse men den kan jo så meget som en Windows telefon ikke kan og Apple har jeg ikke råd til = jeg vil ikke give 2.000kr. for navnet
Citat
Google har indbygget en sniffer i android
Eyvind du er og forbliver en uforbedrelig drillepind i den gode betydning forstås men noget er der om snakken, hvis vi ikke passer meget på så ved Google mere om os og vore vaner end vi selv ved
g_h sendte et godt forslag med appbrain.com og står til point lige nu, tråden kører til sidst på eftermiddagen, så i kan stadig nå at komme med forslag til nødvendige apps og gerne hvor de kan hentes ud over Google Play, men jeg overlever sikkert også at hente dem der

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-04-12 13:36

Citat
min gamle Windows 6.5

Hvis du ikke kan lide google/andriod, hvorfor har du så ikke købt en af de nye Windows mobiler? Lumia 800 fx?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 14:35

Fordi jeg bruger Linux på mine computere, indholdet i Windows mobilen kan ikke vises på mine computere, kun hvis jeg tager gemmekortet ud og bruger en kort læser, Google har bygget Andrid over en Linux platform og jeg forventer et bedre samarbejde (synkronisering) mellem computere og telefon med Android, jeg gætter på at den nye Windows 7 mobile heller ikke er samarbejdsvillig, dog uden at vide det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-04-12 23:28

Du henter apps fra Android marked og det er en genvej der ligger på telefonen. Når du får den tændt og opladet så skal du bare trykke på på den højre tast, den der hedder programmer. Så dukker en masse genveje op og den må du "bladre" i til Android marked dukker op på siden 3.

Når du får telefonen så lav en tråd, så skal jeg nok guide dig igennem. Så godt jeg kan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 23:49

Tak for tilbudet granner01 jeg prøver og stiller spørgsmål hen ad vejen hvis jeg løber i problemer

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 23:49

Tak for svaret g_h. det er en side jeg helt klart vil benytte

Kommentar
Fra : rastaMe

Dato : 07-11-12 21:53

Android market der allerede er installeret på telefonen er nok både det bedste og sikreste! OG du kan ikke købe en android telefon, og så regne med at have noget at gøre med google da android er googles styrersystem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-12 08:51

Lige et ps. herfra angående synkronisering/filoverførsel mellem Android og Windows:

Nul probs. der:

Man tilslutter via USB kabel, hiver den 'grå' skærm menu ned fra toppen af telefonen, prikker til USB menuen og kan på den fremkomne side vælge at tilkoble telefonen til computeren. Sidens 'Android USB Trold' skifter til rødt og du kan nu vælge at frakoble igen. Medens du er tilkoblet benytter du bare stifinder på computeren, som normalt ved kopiering af filer mellem harddiske.
Piece of cake..
</MOLOKYLE>