/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med slumre/standby
Fra : Madscs
Vist : 348 gange
100 point
Dato : 06-04-12 15:14

Der er opstået et problem på min computer efter jeg har formateret min den. Jeg kan ikke få den til at slumre/standby. Når jeg trykker på knappen gør den hvad de skal i cirka 15 til 20 sekunder hvorefter den vågner uden jeg har rørt mus eller tastatur hvilket er utrolig irriterende. Det skal lige siges alt virkede optimalt før jeg formateret den. Nu har jeg ikke forstand på dette men det virker bare mærkeligt at gør det grundet af det er den backup som hørte med.

Eventuelle løsninger er meget velkomne :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-04-12 15:23

Har du været inde i strømstyring og indstille det som du gerne vil have det skal være?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 17:55

prøv at tag musestikket ud og se om det virker.
Har du aktiveret DVALE/ SLUMRE funktionen

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 06-04-12 18:11

Webnoob
Nej det har jeg ikke. Jeg ved heller ikke hvordan man gør det eller kontroller om alt er det i orden.
Men burde det ikke virke af sig selv når det er en backup fra HP.

Nomore
Ja jeg har fjernet både tastatur og mus.
Nej jeg har ikke aktiveret funktionen det har jeg heller ikke prøvet før.
Men burde det ikke virke af sig selv når det er en backup fra HP.

Jeg kører i øvrigt med Windows 7. Jeg ved ikke om det har noget at skulle sige.

Jeg takker for svar :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 18:25

Kender ikke tl win7, men xp pro kan give (mig) problemer med dvale
også selvom det er en backup...
Prøv om den er aktiveret i - kontrolpnel/ strømstyring.

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 06-04-12 18:34

Den står på Balanceret (anbefales)
Jeg prøvet også at sige den skulle dvale i stedet for slumre og den startede med det samme.

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 06-04-12 18:51

Jeg har lige prøvet at lave strømstyrings plan og nu kom dvale også frem. Den var ikke før.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-04-12 20:31

Som skrevet, kender ikke Win7 = prøv dig frem - aktiver dvale
Alting skal da også være så kompliceret.....med ham Bill Gates
---

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-12 21:36

Jeg kører Win7 og du skal ind i kontrolpanel og så strømstyring. Den skal være indstillet til ballanceret.

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 07-04-12 08:33

Det var den før jeg begyndte og ligeledes nu. Jeg takker for de alle svar :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-04-12 16:56

Man skal ikke formattere en computer. specielt ikke hvis man ikke får installeret de rigtige drivere til DMA og ydre enheder, og heller ikke forstår at justere de forskellige indstillinger.
Det bedste for dig er sikkert at kassere den og købe en ny.
Du formår aldrig at få den til at køre optimalt, når du spørger om noget så elementært.

Kommentar
Fra : Madscs

Dato : 07-04-12 19:51

Mit kendskab til computer er ikke stort derfor spørg jeg om hjælp fra folk der ved bedre på dette område og jeg har været glad for de svar der indtil videre har været og jeg har haft succes ved den måde før hvilket jeg er meget taknemmelig for!
Alle de gange jeg har formatet en computer har det uden tvivl virket efter hensigten.
Eftersom computeren er under 6 måneder gammel er dit forslag ikke aktuelt.
Som nævnt er mit kendskab begrænset dog har jeg med andres hjælp klaret langt mere omfattende ting på en computer uden at jeg på nogen måde vil betragte det som noget en ekspert ville have det svært ved eller lignende. Ligesom de andre besvarelser forsøger de at hjælpe mig hvilket jeg er utrolig glad for! :) Det er også derfor jeg har skrevet herinde for at finde en løsning og ikke blot smide min computer ud og derfor ser jeg det du har skrevet som alt andet end seriøst. God weekend.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-04-12 23:06

Bare spørg videre, også om al det du har brug for at vide.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-12 17:22

Er problemet blevet løst?