/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Er fisse ikke det mest normale ord?
Fra : kartoffel88
Vist : 1609 gange
50 point
Dato : 04-04-12 01:18

Hejsa.

Ja måske et lidt underligt spørgsmål, men min svenske käreste spørger hvad et käreste par kalder fissen på en pige. Vagina og skede lyder altså lidt for anstrengede. Kusse er ikke så flatterende.

Men hvad med bare fisse? Er det ikke ok på dansk? Fitta på svensk siger hun er for vulgärt.. men synes da ikke at fisse er så slemt på dansk.

Hvad synes i man skal kalde det på dansk?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-12 01:47

Når et vulgært ord er udbredt tilstrækkelig meget bliver det jo næsten stuerent.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-12 08:14

Kald mig bare snerpet men det er er vulgært i mine øjne. Og jeg vil give din svenske kæreste ret, det ord hun nævner er heller ikke stuerent.

Men hvad med missen.

Ellers læs lidt her: http://www.information.dk/141491

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-12 08:36

A D V A R S E L - A D V A R S E L - A D V A R S E L

Ved klik på følgende link, kan både blodtryk og foragelsen stige faretruende...

Men hvis ikke du er sart, så kig med her

http://www.kvindekenddinkrop.dk/kkdkpix.html#

Jeg har aldrig brudt mig om ordet fisse, en sådan sidder på en finke af værste skuffe, og dem har jeg heller aldrig nærmet mig...

Tissekone bruges når børn under år 10 snakker om den slags.

Selv kan jeg bedst lide ordet tissomaten

Ordet missen er jo mere diskret, men hvem har overhovedet en MIS i dag, de er jo barberet fra en side af...

Billederne på ovenstående link er i min version kusser de fleste af dem, ses på størrelse og form, fakta eller fordom... døm selv....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-12 08:40

OBS - OBS - OBS

Ved brug af det link jeg satte ind i ovenstående indlæg, skal der klikkes videre i nederste venstre hjørne....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-12 09:14

I min ungdom var "fjams" fremme, det har jeg ikke hørt i flere år ???

På den anden side, omgangskredsen har ændret sig

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 04-04-12 13:01

Kvinder har en fisse indtil de har født et barn, og derefter er det en kusse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-12 13:27

Lysthuset eller bamsen.(Ska`du ha`en dyt i bamsen).

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-12 13:36

Skal det være stuerent,siger man blot "underliv".Så ved alle,hvad det drejer sig om.

Nu ved jeg ikke lige hvor grænsen for "liv" er.Underlivet er vel i princippet fra navlen og til og med tæerne.

Øverste halvdel må jo så være "overlivet"......nu bliver det vist lidt filosofisk.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-12 13:57

Citat
Nu ved jeg ikke lige hvor grænsen for "liv" er.Underlivet er vel i princippet fra navlen og til og med tæerne.

I visse kulturer er den del af kroppen stadigvæk fy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-04-12 14:21

Jeg tror det har med alder at gøre, de lidt ældre synes vist at fisse er for vulgært, mens ungdommen synes at det er et ok ord at bruge. Det sidste nye ord for den er vist "Punani".

Kommentar
Fra : janik

Dato : 04-04-12 14:58

Missen dur jo nok ikke mere granner01 er jo for det meste ingen hår på mere
Men syntes at det lyder lidt bedre med skede ..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-12 15:00

Citat
I visse kulturer er den del af kroppen stadigvæk fy.

Ja,må absolut kun bruges til avl.Hvilket de så også gør flittig.

Her i den vestlige verden,har vi jo fundet ud af,at den også kan bruges for sjov.

M.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-04-12 15:48

Her er lidt forskellige udtryk - Fissefrikadelle, den har jeg ikke hørt før

http://synonym.oooforum.dk/synset.php?id=2804

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 04-04-12 18:35

Jeg vil til en hver tid omtale den som missen. Så blæse være med at janik ikke kan se forskel.

For fisse og kusse lyder grimt.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 04-04-12 22:43

Vil nu ikke sige at punani er det sidste nye, jeg har da kendt til det i flere år

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-04-12 09:21

Dåsen eller knappehullet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-04-12 10:27

Hun bevægede skam læberne......... men sagde ikke noget.

M.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 05-04-12 11:52

Men har nu ikke fundet ud af hvad fisse er står det for skeden eller hele baladen??:)

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-04-12 10:44

Indsæt din tekst herTak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-12 10:51

Selv tak du og du har sikkeret ret, vi gamle har andre ord for det end de unge.

Det kaldes udvikling.