/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
langsom pc
Fra : fie4041
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 02-04-12 23:56

Hej, min stationær pc er blevet sk...e langsom når jeg går på nettet. Word og andet er ok.
Hvad sker der og hvad kan jeg gøre. den er efterhånden 5 år gammel men ikke brugt særlig meget af samme grund

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-12 00:56

Har du installeret den rigtige driver til netkortet?
Hvad er det som er langsom, er det hele computeren som går ned i fart når du vil på internettet?
Er du direkte koblet til en bredbånds modem eller er der en router imellem?
Er du på internettet trådløs eller med kabel?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-12 15:59

Det burde indføres ved lov, at alle burde have et PC-kørekort. Der er alt for mange som ikke forstår nødvendigheden af, at holde sin PC rent for alle de ting som man kan få raget til sig, især når man har adgang til nettet.

En gennemgribende oprydning på din PC, sletning af ting som du ikke bruger, fjerne opstart fra en lang række programmer, som du ikke skal bruge, andet end en gang imellem, og slutteligt køre en defragmentering i fejlsikret tilstand.

Det ville hjælpe gevaldigt i hastighed. Det tager tid, især hvis det er meget længe siden den sidst har fået en hovedrengøring. - Fremover skal den jævnligt lige løbes igennem, for der er mange ting som kan stjæle af hastigheden.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 03-04-12 17:46

severino : hørt hørt

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 03-04-12 21:03

Hej O.V.N. Jeg har en trådløs router, men den stationære køre på kabel da den ikke har wi-fi. Alt andet her i huset køre over bluetooht og wi-fi. Det er kun når jeg går på nettet at pc bliver langsom.

OG SÅ LIGE::::::: tak for kaffe severino ......alt det er gjort,,,, bliver gjort jævnligt og cdrev er ryddet for billeder og musik, jeg er ikke helt dum selv om jeg er kvinde og de bærbar her i huset fejler ikke noget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-04-12 21:41

Nåh fie, så du kan også lide kaffe
Nej selvfølgelig er du da ikke dum
Men at du er kvinde, det overrasker mig!
Der findes mange gode og mindre gode renseprogrammer. De har alle til fælles, at de ikke kommer i de samme kroge af din PC, så de supplere hinanden rimligt godt.

Der hvor jeg så tror du har et problem, er din registreringsdatabase, som har nogle henvisninger der sænker hastigheden. Her kan de registreringscleanere der er på markedet, ikke slette sådanne henvisninger, da de ikke opfylder de kriterier som skal til, for at de kan blive slettet.
Her må man udrense manuelt. Men husk at tage en back-up af registreringsdatabasen inden du forsøger, så kan du altid veende tilbage til din back-up, hvis der går KAGE i den.

Det som bl.a. gemmer sig her, er hvis du har benytte dig af forskellige spillesider, og smudssider med (mænd), som er slemme til at lægge ting og sager i Reg-Basen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 01:14

Du har sikkert tømt midlertidige filer når du rydder op engang imellem.
Hvilken browser bruger du? Har du mange tilføjelser aktiveret i browseren?
Langsom og langsom kan være 2 forskellige størrelser, er det computeren som bliver langsom eller er det sider på nettet som indlæses og vises langsomt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-12 08:42

Et udmærket program til rensning/optimering af en pc kommer fra et firma med lidt blakket ry, men er sådan set et udmærket valg for den mindre teknisk funderede bruger:

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

</MOLOKYLE>