/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Adgang til G mail konto ?
Fra : mama58
Vist : 279 gange
50 point
Dato : 02-04-12 18:40

Hej .
Jeg har en veninde der fornylig har opdaget at hendes voksne datter har adgang til hendes mail !!
Datteren oprettede i sin tid moderens G mail konto, så hun kender både bruger navn og adgangs kode. Det er fordi der slap en hemmelighed ud i familien, som hun altså moderen kun skrev til mig fra sin mail. Nu spørger jeg, er det virkelig muligt for denne datter, at logge sig ind på moderens mail
fra sin egen computer - datteren bor ikke hjemme længere.
Og hvordan finder min veninde ud af at datteren har adgang til hendes mail konto ?
Svar mig gerne i hast, for jeg kan jo heller ikke skrive til hende hvis det virkelig passer. Hvordan kan det stoppes, uden at min veninde skal nedlægge sin mail konto ?
venlig Hilsen
mama58

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-04-12 21:59

Citat
l. Nu spørger jeg, er det virkelig muligt for denne datter, at logge sig ind på moderens mail
fra sin egen computer - datteren bor ikke hjemme længere

Ja det er muligt . Det kan man gøre fra alle PC'er hvis man kender adgangskoden.
Din veninde skal gå ind og lave sin adgangskode om.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-12 23:06

Datteren kan sagten gå ind på moderens mail, og det kan jeg også hvis jeg kendte brugernavn (mailadressen) og adgangskode.

Hun skal åbne sin mail, højreklikke på stjernen i øverste højre side af skærmen og når "gardinet" kommer frem så vælge indstillinger. Så kommer der nogle farvede "faner" frem og her vælger man konti. Så kan man ændre adgangskode.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-04-12 09:32

Citat
Hvordan kan det stoppes,

Skift password

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-04-12 09:33

Log ind på kontoen - øverste linie = MIN KONTO

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-12 09:53

Ja hun skal lave sit password og evt. hjælpespørgsmål og evt. alternativ mail om.

Det kan gøres herfra:

www.google.dk
Log in (i højre side)
Bruger = mailadressen eks. = abc@gmail.com
password = det password som hører til

klik på den lille pil ved siden af mailadressen eks. abc@gmail.com ?
Klik på kontoindstillinger
klik på "skift adgangskode"

Nuværende adgangskode..........................
så kan der stå:
Citat
ELLER
Et hjælpespørgsmål eks. "min hund"
(det skal også laves om senere)
skiv så den nye adgangskode
og gentag den

Klik på GEM

Nu skal du igen ind i kontoindstillinger
klik på "skift valgmuligheder for gendannelse"
Nu kan der rettes 2 ting

Citat
Dit mobiltelefonnummer
21369557 Rediger

Min hund Rediger

Og så GEM

Nu er det kun dig som har rådighed over den konto.

Men inden der skældes ud på datteren, så er der også noget der hedder en hacker som kan hoppe ind i din konto og sende som om det var dig der sendte.
Ved at ændre dit password er en hacker nu udelukket.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-04-12 19:36

Hvis i vil holde øje med om der er fremmede på kontoen kan i holde øje med det ved at klikke på detaljer nederst til højre under emails

og som i allerede har fået at vide: SKIFT PASSWORD og mulighed for gendannelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-12 19:42

EXTERMINATOR - den med de detaljer skal du lige have ***** for.