/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Navn på program til gennemsyn af foto?
Fra : bipsen
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 31-03-12 15:24

Hej

Vi havde vores datter forbi en fotograf i dag, for at få taget nogle billeder af hende. Fotografen præsenterede billederne via et program, hvor der bl.a. var 3 smiley'er (til kategorisering/udvælgelse af billeder) - og det var forholdsvis nemt at lave cropping på billederne (når det blev gjort, var de ren 3x3 matrix over billedet, og aspect ratio blev samtidigt vist under matricen).
Jeg glemte helt at lure efter navnet på programmet - så jeg kunne finde ud af, hvad det var for noget... Er der nogen her, der kender navnet på programmet - eller måske noget, der ligner?

/Brian

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-03-12 15:30

Der findes jo masser af programmer til billedbehandling, og jeg kender ikke lige det, du har set, men var det letteste ikke, at du ringer til fotografen på mandag og spørger?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-04-12 19:07

Her på http://www.irfanview.com/ kan du hente et program som kan det du søger.
Husk at hente de forskellige supplerings dele, som bl.a. sprogpakke, så det bliver bl.a. dansk tekster.
Det er et program som du kan benytte dig af gratis.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-04-12 08:19

Enig med Severino: Irfan View kan anbefales. -Selv om det andet, du beskriver, lyder smart

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 02-04-12 14:44

Picasa er heller ikke dårligt. Nemme redigeringsknapper der kan klare det meget enkelt.

Kommentar
Fra : bipsen

Dato : 03-04-12 07:50

Har endnu ikke prøvet IrfanView - det skal lige testes.
Har i mellemtiden fundet ud af, at programmet hedder Time Exposure ProSelect - men at det er en lidt pebret sag, som koster over US$300... Så er det billigere at købe Photoshop Elements...