/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Siemens Gigaset AL140 problemer
Fra : Camillasmoster
Vist : 1098 gange
200 point
Dato : 31-03-12 00:14

Hejsa

Jeg har en Siemens Gigaset AL140 med to håndsæt.

Nu vil jeg gerne nøjes med 1 håndsæt på basen, men kan ikke registrere det.

Nogen, der ved, hvad der kan være galt?

Hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-12 10:31

Trin 3: Tilmeld håndsættet til basestationen, og oplad batterienheden
Forudsætning: Håndsættet er ikke tilmeldt en basestation.
Tilmeldingen af håndsættet til basestationen Giga-set A140/AL145 foregår automatisk.
Sæt hånd-sættet i basestationens lader med displayet ven-dende fremad.
Der høres en bekræftelsestone.
Lad håndsættet stå i basestationen, indtil det er til-meldt.
Den automatiske tilmelding kan tage op til 5 minutter.
I dette tidsrum blinker Tilmelding på displayet.
Håndsættet får det laveste ledige interne nummer (1–4).
Hvis der er tilmeldt flere håndsæt til basestationen, vises det interne nummer efter tilmeldingen på displayet øverst til venstre, f. eks. 2.
Hvis de interne numre 1 til 4 allerede er blevet tildelt (der er allere de tilmeldt fire håndsæt),
afmeldes og overskrives håndsæt nummer 4.

Manuel tilmelding af håndsæt til Gigaset AL140/AL145.

1. På håndsættet: MENU > Indstillinger > OK > Håndsæt > OK > Tilmeld hånds. > base-stationens system-PIN-kode (standardindstilling: 0000) indtastes > OK.
På displayet blinker Tilmelding.

2. På basestationen: Inden for 60 Sek. efter ind-tastning af system-PIN-koden skal du trykke på til-meldings-/paging-tasten (s. 1) længe (mindst 1sek.).
Tilmeldingsprocessen tager ca. 1 minut.

Her er manual, dk link #4
http://gigaset.com/hq/en/product/GIGASETAL140.html?tab=manuals

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-12 11:09

og/eller dette...

Gendannelse af standardindstillinger for basestationen
Ved nulstilling frameldes alle håndsæt. Indstillingerne nulstilles enkeltvis.
Kun dato og klokkeslæt bevares.

MENU > Indstillinger > OK > Base > OK > Nulstil base > OK

Hvis du har glemt system-PIN-koden, kan du nul-stille basestationen til den oprindelige kode 0000:
Tag strømledningen ud af basestationen. Hold til-meldings/pagingtasten (s. 1) på basestationen
trykket ned, mens du samtidig tilslutter strømledningen til basestationen igen.
Slip tasten efter et stykke tid.
Basestationen er nu nulstillet, og system-PIN-koden 0000 er indstillet.

Side 8 i manual

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-03-12 15:32

Ohh, Klaudi - du læser bedre i manualen, end jeg gør

Jeg vil prøve den der side 8...

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-04-12 19:53

Jeg læser lige med.
mine hedder godt nok CD140, jeg har 2*3, og har store problemer med at holde dem alle igang samtidig. Her er 2 baser, jeg har haft 4 tilsluttet samme base men flere vil den ikke.
Det er ret irriterende at ikke alle virker. nå det var bare lidt om mine oplevelser.
hilsen Steen.
PS: Skriver lige til Klaudi senere.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-12 20:49

Det er bare ovkæj, Steen pøj pøj

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-12 20:55

Nu er jeg ved at afprøve.......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-04-12 17:18

Det er en lang prøve! Du er vel ikke kørt galt under rulle/køre-stolsræs og brukket det andet ben?

Lykkedes det?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-04-12 17:46

Ja, det er, Klaudi. En lang eller mange lange prøver. Jeg får berøringsangst overfor det mekanik - skubber det væk, når det bliver for vanskeligt ØV

Det har ikke virket...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-12 09:31

Citat
Jeg får berøringsangst overfor det mekanik - skubber det væk, når det bliver for vanskeligt ØV

Det da noget "bæ", du må få en der ikke er bange for at 'berøre' til at prøve

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-12 19:42

Tak søde Klaudi

Jeg kan ikke komme i tanker om nogen...

Bliver forhåbentlig snart så stædig, at jeg prøver igen, igen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 15-07-12 18:58

Nå hvordan går det så med tlf, er den smidt ud eller hwa'

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-12 00:03

Tak for svaret Klaudi.

Wuups - sorry Klaudi.... Jeg har opgivet - fik en tdc-mand til at kikke på den.

Men nej. Køber en ny... træls, har brugt mobilos lige siden...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-07-12 00:05

TDC-fyren mener, det er basen, der er kortsluttet...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-12 07:10

velbekomme

Ja det kan jo gå i stykker så'n noget moderne noget!

Jeg måtte ud at købe en ny da den gamle lige pludseligt stod og opladede hele tiden,
og blev tem'li varm.