/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi går ud, og starter ikke igen
Fra : solgaard
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 26-03-12 14:34

Hej alle

fik liv i den, den lød som den plejer, fint og startede med det samme. men gik ud imens jeg hentede hjelm.

derefter skød den voldsom ud af udstødningen da jeg prøvede at starte igen. og har ikke villet starte siden.

har haft tændrøret af mange gange da jeg syntes det var som om den druknede. men er nu i tvivl.

samtidig synes jeg den gnister bedre 2mm fra topstykket end hvis jeg holder det på topstykket.

det skal lige siges at det er et helt nyt sæt som jeg har ved at køre til. har kørt 35km nu uden problemer. men så sker dette efter 2 dage stilstand.

Håber på svar

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-12 16:57

Ingen motor har godt af at blive startet kold , og så efterladt i tomgang et stykke tid. dieselmotorer og små totaktere har det ekstra dårligt med den behandling.

Når den skyder i udstødningen er det et klart bevis for at der havner uforbrændt benzin der.

Man skal heller ikke lege med tændingssystemet, ved at fjerne tændrørsledning og prøve at lave gnister i fri luft. Det giver større spænding, og risiko for ødelæggelse af tændspole og især kondensatoren ved gennemslag.

Hvad de i øvrigt et galt ved motoren er det svært at gætte på. Kulbelægning, fra megen kold tomgang kan sidde pæå tændrørsisolatoren. Det kan du ikke tjekke viktnig af i luften, fordi overslagsspændingen i gabet stige propotionalt med trykket, så gnisten under komprision ikke kommer.
Prøv at skifte til et nyt tændrør, og kør så motoren varm, med det samme.