/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Simpleviewer embedkoden
Fra : KingDiamond
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 26-03-12 13:40

Hejsa...

Lad det være sagt med det samme - jeg fatter bjælde hvis i begynder at svare med nørd-sprog

Sagen er at jeg har på min blog vil indsætte et galleri via Simpleviewer. Men den embed-kode som jeg får, virker ikke som den er..........Som jeg har forstået det, så skal jeg bare bruge den embed-code jeg får - så skulle det køre af sig selv - præcis som hvis jeg vil sætte en youtube-afspiller ind på min blog ?

Men den kode jeg får, viser nada på min blog.....
Koden ser iøvrigt sådan ud :
<!--START SIMPLEVIEWER EMBED.-->
<script type="text/javascript" src="svcore/js/simpleviewer.js"></script>
<script type="text/javascript">
simpleviewer.ready(function () {
simpleviewer.load("sv-container", "100%", "100%", "222222", true);
});
</script>
<div id="sv-container"></div>
<!-- END SIMPLEVIEWER EMBED -->

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-03-12 14:02

Tænker at der skal tilføjes et eller andet i koden ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-12 15:02

Du skal lige være opmærksom på, at angivelse af navne på elementer, både i hjemmesiden og dem du har lokalt, som skal up-loades, SKAL staves ens, også med hensyn til om det er store eller små bostaver.
Det er god kotume, at holde sig til de små bogstaver, så man undgår afvisning af elementer til hjemmesiden.
Selv om du evt. kan få det til at virke i en lokal opsætning på din PC, så er der skarpere regler på en hjemmeside server.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-12 15:05

Husk også at dit js-script skal være uden på serveren, og hvis det er "mappet", skal disse mapper også være der, ellers kan det ikke findes og vises.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-03-12 15:21

@Severino

Ja jeg havde nok en eller anden naiv tiltro til, at den embed-code var komplet, lige som den er når jeg vil sætte en youtube-afspiller ind på siden.....Der skal jeg bare kopiere koden og så kører det bare derudaf.......Alt det andet der, dur jeg sgi ik lige til GG.....

Men tak for hjælpen anyway

Godkendelse af svar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-03-12 15:27

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-12 15:28

Det nemmeste er jo, hvis du har FTP adgang til din hjemmeside, så er det simpelt at oprette mapper og overføre forskellige filer til siden.
InternetExplore kan FTP direkte til hjemmesiden, og filer kan så trækkes direkte over fra stifinderen til hjemmesiden i browseren.
De hjemmesider som man kan lave på f.eks. 123 og andre pladser, hvor siden bygges on-line, er noget billigt SKOD, som man ikke har den samme kontrol over elementerne.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 26-03-12 15:39

Jeg har bloggen hos Blogspot.com