/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
20 MHZ eller 40 mhz til det trådløse
Fra : dhmoelsted
Vist : 3082 gange
200 point
Dato : 23-03-12 17:26

Vil jeg kunne opnå en gevinst ved at skifte til 40 mhz i min netgear cg 3000 router ... har hentet ssid og der kører signalet noget op og ned af skalaen .. jeg kører på en ledig kanal hvor db tab er mindst ...jeg kan se ialt 6 netværk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-12 20:01

40 mHz ( millihertz skal skrives med stort H) er alt for lidt til at gøre nogen forskel.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-03-12 21:14

Hvis i taler om båndbrede er det da Mega Hz...= MHz

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-12 22:50

Nu er det ikke en båndbredde, men en flytning,som dhmoelsted skriver om.

Han mener formentlig et kanalskift. Det hjælper altid at flytte mod et mindre optaget eller støjplaget område.
Båndbredde og kanalafstand afhænger af hvilket bånd man taler om.

på det sædvanlige 2.4 GHz bånd der bredden 4 kanalnumre svarende til 20 MHz. Så han mener åbenbart en flytning på 8 kanalnumre,

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-03-12 08:54

uha jeg har vist ikke gjort mit forarb godt nok

som udgangspunkt : er det en fordel at ændre Bandwidth fra 20 Mhz til 40 Mhz slut

og der er 6 brugere i opgang

2 på kanal 1
1 på kanal 1+5
2 på kanal 6
1 på kanal 11
mit valg kanal 4 fordi amplitude ( dbm ) var bedst der
aner intet om det læser bare og kikker og spørger

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-12 16:39

Du vil ikke have fordel af at benytte 40 MHz hvis du holder dig på 100 Mbit eller derunder.
Jeg ha prøvet at sætte min D-Link til 40 MHz, men uden noget forbedret resultat.
Til gengæld har jeg den fordel, at min router selv skifter kanal, til en der er mindst belastet, så det er ikke altid den køre på den samme kanal.
De 40 MHz vil du først få glæde af, hvis du kan køre 1000 Mbit, og at din internetopkobling kan følge med.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-03-12 17:16

hej severino
nu er det teknisk... min nye you see router netgear cg 3000 tror jeg ikke kan køre med aut. kanal
og det med 100 Mbit det er jeg ikke lige med på hvad det angiver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-03-12 19:52

Så kan du jo starte med, at give os lidt mere information om din netopkobling med hastighed for Up/down load samt hvad din router kan med hensyn til det ovennævnte.
Du ved jo nok, jobedre oplysninger, des bedre og mere nøjagtig svar modtager du!

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 24-03-12 20:26

Tak for svaret severino.
go weekend