/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk i Acer 5542G
Fra : jakobal
Vist : 974 gange
200 point
Dato : 23-03-12 07:39

Hej,
Min harddisk er død og har derfor købt en ny magen til. Er der noget jeg skal være opmærksom på inden jeg installerer win7? Jeg har ikke nogen installations-skiver til computeren, kan man sætte en win7 skive i og bruge den aktiveringskode der står i bunden af computeren?

Jakobal

Accepteret svar
Fra : anuarak

Modtaget 210 point
Dato : 23-03-12 08:10

Du skriver at den er helt død -- har du prøvet recover (ALT F10) under opstart
Den vindows jeg har på min er en Home Preumium og jeg mener det skal være af samme type for at koden kan bruges.
ellers er manualen her
http://www.manualowl.com/m/Acer%20Computers/Aspire-5542G/Manual/144548?page=5
Anuarak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-12 09:16

Jo der er en vigtig ting at være opmærksom på.
Du skal have de nødvendige drivere (styreprogrammer) som passer til lige præcis din computer.
Det er vigtigt med DMA driver og evt andre til at styre bubfkortet.
For at udnytte grafikken optimalt skal du også have den rigtige til grafikkortet, samme med lyd og porte.
Selv om computeren kan fungere uden DMA og med standard for lyd og grafik, bliver det aldrig optimalt.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-03-12 09:31

så går man til acer hjemme side og henter driver

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-03-12 09:36

Hvis den win 7 du vil installere er en skive der fulgte med, kan du bruge samme kode, eller må du ud og købe en win 7, og under alle omstændigheder bliver du nødt til at gå på acers hjemmeside efter alle de andre drivere.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-03-12 10:11

Hvorfor skal han købe ny windows???
han har da stadig licensen til windows 7 og intet ændret..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-12 15:39

Og hvis det er en win 7 ultimat, så finder den selv alle drivere til bundkort o.s.v. Det gjorde den på min nye PC. Og det var sidste sommer, og den har kørt uden problemer siden. Det eneste du ikke skal regne med win7 har er drivere til scanner, printer og kamera.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-12 19:30

Citat
han har da stadig licensen til windows 7 og intet ændret..
- Den licens er jo allerede aktiveret
Forsøg på ny aktivering opfattes som installation på nr 2 maskine.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 23-03-12 19:47

jeg har lige gjort nøjagtig det samme på en bærbar hvor win 7 home blev installeret og driverne fundet rundt omkring pga. at der ikke var lave reparations dvd

Windows blev aktiveret med den kode der fulgte med pc-en uden problemer!!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 23-03-12 20:01

husk han skifter hd så microsoft tror det er en ny maskine

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 23-03-12 23:57

Tak for svaret anuarak.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 24-03-12 08:58

Selv tak -- var hd så helt defekt ?
anuarak

Kommentar
Fra : sym

Dato : 24-03-12 16:01

til ultra

at skifte harddisk er ikke at skifte til ny maskine kun at styresystemet er væk